اخبار
۱۳۹۷/۱۰/۰۴          نامه خانه مطبوعات استان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای دکتر عباس صالحی وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام

با عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به جنابعالی و هیئت همراه به استان شهید پرور آذربایجان غربی و با سپاس از زحمات و تلاشهای مجموعه گرانقدر وزارت ارشاد به ویژه زحمات اداره کل ارشاد اسلامی استان برای تعالی رسانه ها با تقدیم درخواست مدیران و سرپرستان روزنامه های محلی و سراسری فعال در استان اهم مشکلات و موانع رسانه های استان در کنار کاستی های فنی و حرفه ای آن به حضور جنابعالی جهت صدور اوامر مقتضی به شرح ذیل به استحضار می رساند :

1.     با توجه به کاهش سطح فعالیت های عمرانی دستگاههای اجرایی به دلیل شرایط خاص اقتصادی و به تبع آن کاهش آگهی های مزایده و مناقصه نشریات را با مشکلات جدی مواجه نموده است . از سوی دیگر مشکلات ناشی از عدم واگذاری آگهی های قوه قضائیه به نشریات مکتوب بر حجم مشکلات امروز افزوده است بطوریکه روزنامه های محلی و سراسری فعال استان برای ادامه فعالیت با امکان تعطیلی مواجه گردیده اند. مستدعی است ترتیبی اتخاذ فرمایند تا مساعدت های ممکن برای حل این معضلات فراهم گردد و جامعه رسانه ای استان با صدها نیروی رسانه ای شاغل با خطر بیکاری مواجه نگردد .

2.     تعدادی از دستگاههای اداری و اجرایی استان بدون توجه به قوانین جاری کشور آگهی های مربوط به اعلانات عمومی همچون مزایده و مناقصه را بدون طی مراحل قانونی از طریق مرجع ذیصلاح، مستقیماً و به صورت مبادلاتی در اختیار برخی نشریات و رسانه های خاص قرار می دهند این اقدام نه تنها ایجاد تبعیض و دوگانگی بین رسانه را فراهم می نماید بلکه بسترساز شایعه های دیگری از جمله تفاهمات و توافقات پشت پرده را وارد عرصه رسانه ای می نماید.

3.     برخی دیگر از دستگاههای دولتی و یا دستگاههای مشمول استفاده از منابع عمومی با تشکیل تیم های رسانه ای عملاً منابع و امکانات مالی جامعه را در اختیار گروهی خاص با اهداف خاص قرار می دهند و بدون توجه به جایگاه قوانین کشوری مبنی بر اخذ مجوز فعالیت از دستگاه متولی یعنی وزارت ارشاد اسلامی اقدام به انواع فعالیت های رسانه ای می نمایند که این اقدام ضرورت اخذ مجوز برای فعالیت رسانه ای را بی خاصیت نموده و نوعی اهانت به قوانین جاری کشور تلقی می گردد .

 

 

مستدعی است دستورات و اقدامات مقتضی در موارد ذیل مورد توجه قرار بگیرد .

الف : توزیع کلیۀ آگهی های دستگاهها و شرکت های تابع دولتی وفق قانون از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام پذیرد و از اعمال سلیقه های اداری و شخصی خودداری شود.

ب: اطلاع رسانی برای پوشش جلسات خبری از طریق دفاتر رسانه ها و در صورت لزوم از طریق تنها تشکل قانونی رسانه ای استان یعنی خانه مطبوعات انجام پذیرد و از تشکیل تیم خبری گزینشی خودداری نمایند .

ج : همچنانکه مستحضر می باشید حق بیمه همکاران شاغل در دفاتر رسانه ها از اول سالجاری به عهده مدیران رسانه ها می باشد و حمایت بیمه ای معاونت محترم مطبوعاتی از بیمه شدگان دفاتر رسانه ای قطع گردیده است ، با عنایت به بحران شدید مالی دفاتر شهرستانی مستدعی است مساعدت ممکن را برای امر به برقراری حمایتی از بیمه شدگان مبذول فرمایید .

د : در شرایط فعلی و با توجه به بحران مالی رسانه ها ، تا کنون رسانه های استان از کمترین حمایت یارانه ای اعم از نقدی و غیرنقدی در سال جاری برخوردار نشده اند عنایتاً دستورات مساعد را بدین منظور صادر فرمایید .

ه : صندوق تعاون اعتباری مطبوعاتی سالهاست که با اخذ مبالغی از اصحاب رسانه تا کنون در حالت بلاتکلیفی به سر می برد و از سرنوشت پول های واریزی به آن صندوق اطلاعی در دست نیست خواهشمند است نسبت به رفع این مشکل دستورات مساعد را صادر فرمایید .

بدیهی است اوامر مساعد جنابعالی موجب رشد و تعالی فعالیت های رسانه ای استان خواهد بود و در همین راستا خانه مطبوعات استان با تأکید بر لزوم رسانه محور بودن فعالیتهای خبری برای هر نوع همکاری و همراهی ممکن اعلام آمادگی می نماید .

 

 

                                                                                                                                 با تقدیم احترام

                                                                                                                                       پیربوداقی

                                                                                                    رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا