اخبار
۱۴۰۲/۱۱/۲۸          استارت جشنواره منطقه ای رسانه و عدالت در شمال‌غرب کشور در دادگستری آذربایجان غربی

جلسه هماهنگی و هم افزایی نحوه برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای رسانه و عدالت در شمال غرب کشور با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه که روسای کانون های وکلاء و کارشناسان، مرکز های وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، کانون سردفتران و دفتریاران، رئیس اتاق بازرگانی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و نائب رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و مدیران روابط عمومی ادارات تابعه دستگاه قضایی استان حضور داشتند به ایراد سخن پرداخت.

ناصر عتباتی اظهار داشت: جشنواره رسانه و عدالت فرصت مناسبی به منظور بهره گیری از ظرفیت رسانه در جهت ارتقای جایگاه دستگاه قضایی و تبیین ماموریت ها با  انتقاد پذیری و نگاه نو و نقادانه و با رویکرد بهبود وضعیت است.

وی افزود: فعالان رسانه به عنوان ناظرین منصف و بی طرف می توانند کمک بزرگی برای ارتقاء بهبود عملکرد و خدمت رسانی باشند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت به صورت منطقه ای در شمالغرب کشور گفت: استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و اردبیل، عمومأ دارای موضوعات مشابه در حوزه‌های مختلفی همچون، حقوق عامه، حمایت از واحد‌های تولیدی، زیست محیطی و توسعه امنیت و کاهش جمعیت کیفری زندانها می باشند، از این رو آثاری که از این استان‌ها به جشنواره ارسال خواهد شد در شناساندن مشکلات و مرتفع نمودن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بسیار موثر خواهند بود.

مقام ارشد قضایی استان خطاب به اعضای جلسه گفت: مجموعه های دخیل در برگزاری جشنواره از منظر خود به موضوع نگاه کنند و کمک فکری و محتوایی برای بهبود وضعیت و پربار شدن و اثر بخشی برای اینکه اولاً جشنواره خوب برگزار شود و ثانیاً خروجی و نتیجه جشنواره شناساندن جایگاه و اثربخشی دستگاه قضایی و ادارات و نهادهای تابعه در امر احقاق حق و گسترش عدالت باشد.

عتباتی در پایان گفت: اتفاقات بسیار ارزشمند و خوبی در دستگاه قضایی طی این سه سال رقم خورده که حاصل توجه به ظرفیت هایی بوده که قبلاً به آنها توجه نشده بوده و این حاصل تغییر نگاه مردم است که توسط اصحاب رسانه رقم خورده است،  یکی از این دستاوردها اشتغال ۶۰ درصد از محکومان واجد شرایط در واحد‌های تولیدی است، از این رو می بایست همه کمک کنند این جشنواره پر بارتر از دو جشنواره گذشته برگزار گردد.

🔸در ابتدای جلسه تایوغ مدیر روابط عمومی دادگستری استان و دبیر جشنواره گزارش و توضیحاتی در زمینه برگزاری جشنواره ارائه و در ادامه سایر اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود درخصوص موضوع جلسه پرداختند و مقرر گردید با جمع بندی مطالب در جلسه ای که با حضور مدیران روابط عمومی های مربوطه برگزار خواهد شد نتایج که شامل موضوعات، تعیین داوران، عوامل اجرایی و سایر موارد لازم باشد در قالب پوستر جشنواره اطلاع رسانی گردد.

🔹قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی ارومیه، یوسف پیربوداقی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان غربی و روسای کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه و جمعی از مدیران نهادهای قضایی وابسته نیز در این جلسه پیرامون برگزاری جشنواره به ایراد سخن پرداختند.

🔹شایان ذکر است بازه زمانی انتشار آثاری که در جشنواره شرکت داده خواهند شد از تاریخ  اول خرداد ۱۴۰۲ تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ می باشد و نکته مهم دیگر این است که این آثار در رسانه های دارای مجوز در پنج استان صدر الذکر منتشر شده باشند، همچنین جوایز ارزشمندی برای برندگان این جشنواره در نظر گرفته شده است

کمیته اطلاع رسانی خانه مطبوعات ورسانه های آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا