اخبار
۱۴۰۲/۱۰/۳۰          رسانه ها نقش تاثیر گذاری در تبیین راهبردهای انتخابات دارند

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در همایش رسانه و حماسه حضور روز چهارشنبه 27 دی ماه 1402 در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم نموده اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

 

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های استان، در این همایش ناصر عتباتی با تقدیر از رزمندگان و پاسداران دلیر جبهه اسلام در پاسخ به عملیات تروریستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم کشور که در مراسم بزرگداشت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند به موضوع همایش پرداخت و بیان داشت: این همایش در راستای یکی از مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تشکیل یافته است.

 

عتباتی ادامه داد: اهمیت امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که انتخابات یکی از آینه های تمام نمای مردم سالاری دینی است.

 

رئیس کل دادگستری استان افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم نموده اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

 

وی افزود: رسانه می بایست اهمیت مجلس که در رأس امور قرار دارد و می تواند با قانونگذاری دقیق، فنی، بروز و در زمان خود با توجه به نیازمندیهای جامعه و نقش نظارتی خود در توسعه کشور نقش موثری ایفاء نماید را تبیین کند.

 

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف رسانه ایجاد احساس مسئولیت مردم بر اجرای حق و تکلیف شهروندی بر نقش مستقیم خود در سرنوشت کشور با روشنگری و بیان توانمندی و ظرفیت های عادلانه کاندیداها متخصص، بدور از جبهه بندی های سیاسی می باشد.

 

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: راهبرد دیگری که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند سلامت انتخابات است که در این حوزه نیز اصحاب رسانه به عنوان ناظران منصف و نمایندگان اذهان عمومی مردم نقش بسیار قوی و ارزشمندی با آسیب شناسی می توانند ایفاء کنند و کمک کنند انتخابات سالم، بی مسأله و بدور از جرم و تخلف را شاهد باشیم.

 

عتباتی تاکید کرد: اصلی ترین ویژگی نماینده مجلس قانون‌مندی است و باید تلاش کرد همه اقدامات در حوزه انتخابات بر مبنای قانون باشد و این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی یک مجلس انقلابی که خصوصیات آن در بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان دینی به آن اشاره شده است پرداخته شود و بدون شک نقش رسانه در این امر مهم نیز ارزشمند است.

 

تاکید به رقابت در یک فضای اخلاقی و قانونی، طرح نیازمندیهای کشور به کاندیداها از سوی اصحاب رسانه، کمک به سلامت فضای مجازی و در نظر گرفتن انصاف و عدالت در عملکردها و نقد ها از دیگر تاکیدات دکتر عتباتی در این همایش بود.

 

عتباتی تاکید کرد: چشم دشمنان ما به انتخابات پیش‌رو می باشد از این رو همه باید برای مشارکت حداکثری و در یک فضای سالم و بدون تنش تلاش کنیم و اهمیت این حضور پرشور را تبیین کنیم.

 

عتباتی در پایان صحبت‌های خود با تاکید به اینکه دستگاه قضایی استان خود را در عرصه مقابله با فساد بدون هیچ حد و مرز و خط قرمزی موظف و مکلف می داند توضیحاتی درخصوص روند پرونده‌های مهم استان که مورد سوال اصحاب رسانه بود ارائه نمود.

 

نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی، بر حضور پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی در انتخابات پیش رو پرداخت و نقش رسانه را برای دعوت به این حضور و مشارکت پرشور، مهم ارزیابی نمود.

 

 خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا