اخبار
۱۴۰۲/۰۱/۲۸          اولین رویداد رسانه ای زرسا در استان آذربایجان غربی برگزار می شود

دکتر احسان ریخته‌گر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از‍ برگزاری رویداد فرهنگی زرسا در آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سوق پیدا جامعه به سمت پیری و برای جلوگیری از این امر رویداد فرهنگی زرسا برای اولین بار در سطح استان توسط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با محوریت زن، رسانه و سلامت برگزار می‌شود.

او با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد: مسئله پیری جمعیت یک امر بسیار مهم بوده و بایستی تمام ارگان‌ها و دستگاهها برای مقابله با این بحران اهتمام جدی داشته و این رویداد فرهنگی مقدمه‌ای برای اقدامات اساسی در حوزه فرهنگ سازی موضوع جوانی جمعیت است.

ریخته‌‌گر تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی با اقدام فرهنگی زرسا در نظر داشته  نقش موثری در خصوص قانون جوان سازی جمعیت ایفا کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سیاست های غلط گذشته در خصوص جمعیت تبعات جبران‌ناپذیری داشته است گفت: نباید فرصت‌ها را از دست داد و زمان طلایی برای جوان سازی جمعت در حدود هشت است .

دکتر ریخته‌گر  با بیان محور‌های رویدا زرسا عنوان کرد: این رویداد در ۹ محور شامل نقش جوانی جمعیت در شادابی و ارتقای سلامت روانی در خانواده و اجتماع، سلامت سالمندی و پیامد‌های منفی اجتماعی پیر شدن جمعیت، نقش موثر درمان ناباروری در افزایش جمعیت و پایداری خانواده ها، سقط و عوارض ناشی از آن، نقش برنامه ملی پزشک خانواده در کمک به جوانی جمعیت، بررسی تک فرزندی و بی فرزندی و پیامد‌های آن از بعد اجتماعی و فردی، بررسی اهمیت تربیت کودکان و فرزندپروری، بررسی اهمیت سرمایه نیروی انسانی بر رشد و تعالی جامعه برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: رویداد فرهنگی زرسا در ۴ بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های صوتی و تصویری، عکس و گرافیک و رسانه‌های مجازی اجرا می‌شود که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت www.zarsa.umsu.ac.ir بارگذاری کنند و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ارسال کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه زاد و ولد کاهش یافته و آمار طلاق رو به افزایش و آمار ازدواج نیز کاهش یافته است .

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا