اخبار
۱۴۰۱/۰۶/۰۸          کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت مسلحانه در سطح استان

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خبر داد:
کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت مسلحانه در سطح استان

سردار جهانبخش گفت: متاسفانه بدلیل مشکلات اقتصادی ١٣ درصد با افزایش سرقت خرد روبرو هستیم و در سرقت مسلحانه ١٠٠ درصد کاهش داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «سردار رحیم جهانبخش»،‍ فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از فعالان رسانه ای و خبرنگاران، که امروز ظهر،( ۵ شهریور ماه) در سالن الغدیر ارومیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه خبرنگاران و نقش آگاه سازی و تشکر از همراهی جامعه رسانه با ناجا گفت : متاسفانه بدلیل مشکلات اقتصادی ١٣ درصد با افزایش سرقت خرد روبرو هستیم و در سرقت مسلحانه ١٠٠ درصد کاهش داریم.

وی افزود: تمامی تلاش ناجا کاهش آسیب های اجتماعی بوده و ٨١ درصد سرقت ها منجر به کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگیری‌ها و کشفیات باید به موقع باشد، افزود: از ابتدای امسال پنج هزار و ۵۵۴ نفر دستگیری در حوزه‌های مختلف داشتیم که افزایش ۲۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۲۴ خط تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است و ۱۲ کاربر در آنها فعال هستند البته حجم تماس‌ها بالاست ولی فوریت‌های ما در عرض ۱۵ دقیقه در محل حاضر می‌شوند که این بخش باید تقویت شود.

 جهانبخش تصریح کرد : امنیت دو شقه عینی و ذهنی دارد که بخشی از آن به وظایف ارگان ها و سازمان ها از جمله پلیس و غیره و بخش دیگر هم به رسانه ها و خبرنگاران بستگی دارد.

سردار جهانبخش با اشاره به اهتمام مسوولان استانی و شهرستانی برای افزایش مکان نگهداری اذعان کرد : معتادین متجاهر یکی از دردهای اصلی شخص بنده و ناجا می باشد و با ضرس قاطع اعلام می کنم پلیس توانایی جمع آوری همه آنها را در مدت زمان یک هفته ای دارد ولی بعلت کمبود مکان و نگهداری نمی توان این مهم را عملیاتی کرد.

وی با اشاره به حضور متکدیان بیان کرد: در حوزه جمع آوری متکدیان وظیفه پلیس پشتیبانی است و اینها باید توسط شهرداری ها جمع آوری شده و در یک مکان نگهداری شوند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی در خصوص ترافیک شهر ارومیه از جمله خیابان حسنی و غیره تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از مجتمع های تجاری ، دفاتر خصوصی و پزشکی پارکینگ ندارند و باعث ناهنجاری های شهری و وجود ترافیک زیادی شده است.

وی خواستار احداث پارکینگ های طبقاتی در شهر ارومیه و سایر شهرها شد و در خصوص گروگانگیری اتباع بیگانه اظهار کرد : به نظر می رسد کشورهای همسایه نسبت به این موضوع کم کاری کرده و برخی از آنها به سمت ایران دیپورت می کنند.

سردار جهانبخش از مشکل رانندگی انتقاد کرد و گفت : یکی از مشکل های اصلی این حوزه سرعت غیرمجاز خودروهاست که به عنوان مثال فقط در دو ساعت و همزمان ١٩٠ تصادف اتفاق افتاده است.

فرمانده انتظامی استان در خصوص مشکلات سگ گردانی ادامه داد : متأسفانه در این حوزه مشکل قانونی داریم و جرم انگاری نشده است.

رییس پلیس استان آذربایجان غربی با اشاره به بحث تمرچین و برنامه ریزی انجام شده برای تردد به سمت عتبات عالیات گفت: گیت‌ها را در مرز برای تردد زائران اربعین به ۲۰ گیت افزایش خواهیم داد تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام گیرد.

در ادامه یوسف پیربوداقی، رییس خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه روز خبرنگار واژه ای بیشتر در مباحث رسانه ای نیست، گفت: واژه شهروند خبرنگار به این معناست که هر شهروندی خبرنگار نیست ولی هر خبرنگاری شهروند است و شهروند خبرنگاری یک فرصت است.

وی افزود:  شهروند خبرنگار الزاما دنبال ارکان خبر نیست و خبر را با احساس مسئولیت منتشر می کند و رویدادها را بیان می کند.

پیربوداقی ادامه داد: تحلیل سوژه متاسفانه فراموش شده است و سوژه باید اسیب شناسی شود که باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد.

پایان پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا