اخبار
۱۴۰۱/۰۶/۰۲          تثبیت افکار عمومی و ارتقای سواد رسانه ای از ملزومات ترویج گفتمان انقلابی
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار مخصوص خبرنگاران جنوب استان به میزبانی شهرستان میاندوآب گفت: خبرنگاران در امر اطلاع رسانی باید به اخلاق رسانه ای پایبند بوده و خود را متعهد به رعایت آن بدانند.

🔹یوسف پیربوداقی ادامه داد: ما متأسفانه در حوزه رسانه ای با دو عنصر سواد رسانه ای و اخلاق حرفه ای روزنامه نگار ی مواجه هستیم که گاهاً رعایت این عناصر درحرفه خبرنگاری توسط خبرنگاران یا رعایت نمی شود یا کمتر به آن توجه می شود.

🔹او در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این نکته که کار رسانه انجام یک کار دستوری نیست، یادآور شد؛ هیچ کس نمی تواند به خبرنگار بگوید بنویس یا ننویس و این یکی از سیاست های کلی نظام ما هست، در این حوزه از جمله معدود کشورهایی هستیم که مطالب خبرنگاران هیچ گاه قبل از انتشار بازبینی نمی شود و این یک امتیاز برای خبرنگاران محسوب می شود.

🔹رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان در ادامه بیان داشت: امروز رسانه ها یکی از ارکان اصلی توسعه یافتگی بشمار می آیند و در واقع بعنوان رکن چهارم مشروعیت در حاکمیت ها مطرح هستند اما گاهاً مشاهده می شود که خبرنگاران همیشه خود را برحق می دانند که در این حالت رعایت کامل اخلاق حرفه ای رسانه ی جای سوال پیدا می کند.

🔹وی همچنین با تأکید بر گسترش سواد رسانه ای در جامعه افزود : یکی از ملزومات ترویج گفتمان انقلابی، تثبیت افکار عمومی و ارتقای سواد رسانه ای است که در همین راستا خانه مطبوعات استان با پیش بینی برگزاری دوره های سواد رسانه ای و اخلاق رسانه سعی در حرفه ای تر نمودن این شغل برای خبرنگاران و روزنامه نگاران دارد

پایان بخش این مراسم سخنرانی و بیان درد دل های چند نفر از خبرنگاران جنوب استان به نمایندگی از خبرنگاران شهرهای خود و تجلیل از خبرنگاران بود

خانه مطبوعات و رسانه‌های
 آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا