اخبار
۱۴۰۰/۰۷/۲۹          فقر حرکتی دانش آموزان در دوران کرونا
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد؛

فقر حرکتی دانش آموزان در دوران کرونا/افتتاح خط ملی نماد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در دوران کرونا و با توسعه آموزش مجازی، فقر حرکتی دانش آموزان بیش از پیش نمود یافته است.

مهین منافی در همایش رویکرد آموزشی شناختی - حرکتی در محل سالن شهید بهشتی ناحیه یک ارومیه اظهار کرد: با تقویت مهارت‌های ادراکی - حرکتی و رشد شناختی، بسیاری از مسائلی که تأثیر نامطلوب در فرآیند آموزش مطلوب دانش آموزان دارد، از بین می‌رود.

وی ادامه داد: معلمان تربیت بدنی باید با آموزش و ارائه فعالیت‌های بدنی خلاقانه، مفرح و متنوع که نیاز به کمترین وسایل و تجهیزات و فضا دارند، ترجیحاً در قالب بازی و چالشی دانش آموزان را به انجام منظم فعالیت بدنی تشویق و ترغیب کنند.

منافی افزود: در دوره ابتدایی محتوای درس تربیت بدنی بیشتر روی یادگیری و اجرای مهارت‌های حرکتی بنیادی و تعدادی از فاکتورهای آمادگی جسمانی، در قالب بازی و همچنین روی حیطه دانشی تاکید شود اما در دوره متوسطه تاکید بیشتر باید روی توسعه فاکتورهای آمادگی جسمانی در قالب چالش‌های مورد علاقه و در حد توانایی دانش آموزان و قابل اجرا بودن در خانه همراه با ارائه محتوای دانشی در حوزه آمادگی جسمانی، تغذیه و کنترل وزن باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه از افتتاح خط ملی نماد در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این طرح باهدف توسعه دسترسی دانش آموزان، مدارس و والدین به خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و نیز افزایش آمادگی برای واکنش سریع در آسیب‌ها و فوریت‌های روانی و اجتماعی درهمه مناطق آموزش و پرورش استان اجرامی شود.

منافی با بیان اینکه همه والدین و دانش آموزان می‌توانند با شماره ۱۵۷۰ با این مرکز تماس داشته و مسائل و مشکلات خود را با مشاوران در میان بگذارند، گفت: طرح نماد با عنوان طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور شناخته می‌شود.

☫ شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا