مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد؛
فقر حرکتی دانش آموزان در دوران کرونا/افتتاح خط ملی نماد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در دوران کرونا و با توسعه آموزش مجازی، فقر حرکتی دانش آموزان بیش از پیش نمود یافته است.
مهین
منافی در همایش رویکرد آموزشی شناختی - حرکتی در محل سالن شهید بهشتی
ناحیه یک ارومیه اظهار کرد: با تقویت مهارتهای ادراکی - حرکتی و رشد
شناختی، بسیاری از مسائلی که تأثیر نامطلوب در فرآیند آموزش مطلوب دانش
آموزان دارد، از بین میرود.
وی
ادامه داد: معلمان تربیت بدنی باید با آموزش و ارائه فعالیتهای بدنی
خلاقانه، مفرح و متنوع که نیاز به کمترین وسایل و تجهیزات و فضا دارند،
ترجیحاً در قالب بازی و چالشی دانش آموزان را به انجام منظم فعالیت بدنی
تشویق و ترغیب کنند.
منافی
افزود: در دوره ابتدایی محتوای درس تربیت بدنی بیشتر روی یادگیری و اجرای
مهارتهای حرکتی بنیادی و تعدادی از فاکتورهای آمادگی جسمانی، در قالب بازی
و همچنین روی حیطه دانشی تاکید شود اما در دوره متوسطه تاکید بیشتر باید
روی توسعه فاکتورهای آمادگی جسمانی در قالب چالشهای مورد علاقه و در حد
توانایی دانش آموزان و قابل اجرا بودن در خانه همراه با ارائه محتوای دانشی
در حوزه آمادگی جسمانی، تغذیه و کنترل وزن باشد.
مدیرکل
آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه از افتتاح خط ملی نماد در مرکز
مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد و
گفت: این طرح باهدف توسعه دسترسی دانش آموزان، مدارس و والدین به خدمات
راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و نیز افزایش آمادگی برای واکنش سریع
در آسیبها و فوریتهای روانی و اجتماعی درهمه مناطق آموزش و پرورش استان
اجرامی شود.
منافی با بیان
اینکه همه والدین و دانش آموزان میتوانند با شماره ۱۵۷۰ با این مرکز تماس
داشته و مسائل و مشکلات خود را با مشاوران در میان بگذارند، گفت: طرح نماد
با عنوان طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور
شناخته میشود.
☫ شورای اطلاع رسانی آذربایجانغربی |