اخبار
۱۴۰۰/۰۴/۳۰          بستر های ارتقای سرمایه های اجتماعی در جامعه باید تقویت شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:  

بستر های ارتقای سرمایه های اجتماعی در جامعه باید تقویت شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ابعاد مختلف سرمایه های اجتماعی در بالا بردن اعتماد، وفاق و مشارکت های اجتماعی، گفت: بستر های لازم برای ارتقای سرمایه های اجتماعی در جامعه باید تقویت شود.

علی مصطفوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت سرمایه های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: سرمایه های اجتماعی در جامعه از هنجارهای پذیرفته شده جامعه در طول تاریخ بوجود آمده اند و به لحاظ اهمیت آن در بالا بردن اعتماد، وفاق و مشارکت های اجتماعی باید بستر های لازم برای ارتقای سرمایه های اجتماعی در جامعه تقویت شود.

وی تقویت و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را در تقویت سرمایه های اجتماعی جامعه مهم ارزیابی کرد و از دستگاه های اجتماعی و فرهنگی خواست تا زمینه مشارکت سازمان های مردم نهاد را در فعالیت های اجتماعی بیشتر کنند. 

معاون استاندار احترام به سلایق، رسم و رسوم ، آداب و فرهنگ اقوام و ادیان مختلف را نیز در ارتقای سرمایه های اجتماعی موثر دانست و گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان در کشور در این زمینه می تواند پیشگام باشد.

علی مصطفوی رعایت قانون توسط مردم و مسئولان و تقویت گروه های مرجع را نیز در تقویت سرمایه های اجتماعی جامعه مهم ارزیابی کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر نقش رسانه های گروهی و بویژه فعالان فضای مجازی در ایجاد همبستگی ملی در راستای ارتقای شاخص های سرمایه های اجتماعی نیز گفت: رسانه های گروهی و بویژه صدا و سیما و فعالان فضای مجازی باید در تقویت راهکارهای ارتقای شاخص های سرمایه های اجتماعی بیشتر فعال باشند. 

وی در ادامه سخنان خود با تشریح برخی از موارد لطمه زننده به سرمایه های اجتماعی نیز گفت: قوم گرایی و دوقطبی کردن جامعه، ضعف های فرهنگی و عدم اقناع سازی جامعه می تواند به سرمایه های اجتماعی آسیب برساند.


☫ شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا