اخبار
۱۴۰۰/۰۴/۲۳          فرماندار ارومیه از امکان‌سنجی احداث راه آهن سریع‌السیر ارومیه، تبریز و اردبیل خبر داد

جلسه كميته برنامه ريزی شهرستان امروز با حضور فرماندار اروميه در محل خانه جوان برگزار شد.

فرماندار ارومیه در این جلسه گفت: طرح مطالعه اتصال جاده شهید کلانتری به آزادراه زنجان - تبریز و همچنین طرح مطالعه احداث راه آهن سریع السیر ارومیه - تبریز - اردبیل از محل پل میانگذر دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دارد.

رسول مقابلی با اعلام اینکه این طرح های توسعه محور جزو طرح های مطالعاتی و اجرایی بودجه سال ۱۴۰۰ است، افزود: پس از انجام بررسی‌های فنی و مطالعات امکان سنجی و زیست‌محیطی، طرح های مذکور در صورت تأیید مهندسین مشاور می تواند جزو طرح های اجرایی آتی برای تامین اعتبار مورد پیگیری قرار گیرد.

مقابلی همچنین با تاكيد بر ضرورت شناسایی ظرفيت ها و قابلیت های شهرستان، گفت: اروميه از امکانات اعتباری متناسب با جمعیت برخوردار نبوده و مجبور هستيم برای ارتقای شاخص های توسعه شهرستان با اعتبارات محدود برنامه ريزی كنيم.

فرماندار اروميه جديت مدیران برای پيشبرد و اتمام پروژه ها را ضروری دانسته و افزود: اولويت تخصیص اعتبار،  برای اتمام پروژه های نيمه تمام بوده و امید است با تخصیص به موقع اعتبارات، شاهد رشد شاخص های توسعه و عمران شهرستان باشیم.

وی تاکید کرد: مدیران شهرستان اهتمام جدی تری نسبت به پیگیری جذب به موقع بودجه از دستگاههای استانی و ملی مربوطه خود نیز داشته باشند.

فرماندار اروميه یکی از علل محرومیت برخی از مناطق شهرستان را توزیع نابرابر اعتبارات و منابع عنوان كرده و يادآور شد: اروميه از محروميت پنهان در مناطق حاشيه نشين رنج می برد و اگر در پی كمک به متوازن شدن مناطق هستيم، باید به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشيم.

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا