اخبار
۱۴۰۰/۰۳/۱۳          رسانه‌ها زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم باشند
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی:

رسانه‌ها زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم باشند

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها باید با حرفه‌ای گرایی، در چارچوب قانون، اطلاع‌رسانی صحیح و توجه به نیازهای مخاطبان زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند.

وی در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پیرامون انتخابات امسال اظهار کرد: "رسانه‌های جمعی" یکی از عوامل و متغیرهای مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

وی تلاش دشمن بیرونی را ناامن‌سازی کشور در حوزه نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای عنوان کرد که به دنبال تولید محتوای دروغین در فضای مجازی و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت هستند.

این مقام امنیتی استان افزود: نگاه گروه‌های معاند، سرویس‌های اطلاعاتی دنیا، گروه‌های سلطنت‌طلب و ... بر این موضوع متمرکز شده است که القا کنند در داخل کشور التهاب ویژه‌ای وجود دارد لذا مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی و حقیقی ضروری است.

وی سپس کارکردهای انتخابات در کشور را برشمرد و اذعان کرد: اولین کارکرد انتخابات نیاز جامعه به تغییر است، وقتی انتخاباتی برگزار می شود دولت جدید با وزرای جدید، کارکرد جدید، شعار جدید و گشایش جدید روی کار می‌آید که تامین‌کننده تغییرات در جامعه است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انتخابات گفتمان‌های پراکنده را در یک محور قرار می‌دهد، ادامه داد: با برگزاری انتخابات بخشی از نارضایتی‌ها در جامعه فروکش می‌کند و مردم منتظر عکس العمل‌ها و تحرکات دولت‌ها می‌شوند.

وی امید به آینده بهتر، کاهش میزان خطرپذیری نظام، افزایش انسجام اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه را از دیگر کارکردهای انتخابات برشمرد و اذعان کرد: ضدانقلاب بیرونی که در 40 سال گذشته به کمک فضای مجازی و حقیقی سعی در فروپاشی نظام دارد، با دیدن انتخابات سالم، با امنیت کامل و مشارکت خوب تسلیم شده است به طوری که خروجی انتخابات در کشور برقراری امنیت کامل، استقرار دولت با کابینه جدید و شکست توطئه های دشمن بوده است.

این مقام امنیتی افزود: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، شیب مشارکت مردم رو به افزایش است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: براساس فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زمانی مردم‌باوری حاصل می‌شود که خداباوری داشته باشیم و این زمانی تحقق می‌یابد که به خودباوری رسیده باشیم.

رسانه‏‌ها نقش موثری در فرهنگ‌سازی دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: رسانه‏‌ها نقش موثری در تحولات جوامع، فرهنگ‌سازی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و آگاهی بخشی مردم برعهده دارند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای فرآیندی است که رسانه‌ها از ارکان مهم آن محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: انتخابات فرصتی برای همبستگی و انسجام ملی و شرکت در تعیین سرنوشت و آینده کشور بوده و مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات با شکوه به نوعی تضمین آینده کشور و پشتوانه ای مستحکم برای نظام است.

وی با تاکید بر رقابت سالم بین کاندیداها اذعان کرد: اصحاب رسانه‌ و هنر به دلیل حضور پررنگ در بین آحاد مختلف مردم، باید زوایای مختلف چیستی انتخابات و فواید آن را بازگو کرده و نقش اساسی در حضور پرشور مردمی در پای صندوق های رای داشته باشند.

در ادامه مراسم نمایندگان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

خانه مطبوعات و رسانه‌های 
استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا