اخبار
۱۳۹۹/۱۱/۲۱          وجود ادیان مختلف در آذربایجان‌غربی تابلوی زیبای دیپلماسی فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: وجود ادیان مختلف در این استان تابلویی زیبا از دیپلماسی فرهنگی و نمادی از زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در ایران اسلامی است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در مراسمی که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت دهه مبارک فجر در کلیسای خلیفه گری کاتولیک ارومیه ترتیب یافته بود، افزود: آذربایجان غربی به‌ویژه ارومیه به دلیل دارا بودن ادیان، اقوام و زبان های مختلف می تواند چهره زیبایی از دیپلماسی فرهنگی و بستر مناسبی برای زندگی توام با همدلی و یکپارچگی باشد.

وی اظهار کرد: کنارهم قرار گرفتن کلیسا و مسجد در نقاط مختلف ارومیه نشان از اتحاد و یکپارچگی و زندگی صمیمانه اقوام و ادیان این سرزمین دارد و این ترکیب زیبا می تواند پیام فرهنگی ارزشمندی به جهان داده و مهر باطلی بر نقشه های شوم تفرقه افکنان بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: دشمنان و دوستان ما هر دو موجب رشد و پیشرفت ما شده و باعث می شوند مسیر خود را با اقتدار طی کنیم.

حجت الاسلام خدایاری افزود: امروز همه ما از هر قوم و نژاد و زبان و دینی در کنار هم و در فضای دوستی زندگی می کنیم و هرگز این اجازه را به دشمنان نمی دهیم که خصومت را در بین ما حاکم کنند.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات فرهنگی گفت: در دنیای سیاست، عامل موفقیت گره زدن دنیا به فرهنگ است زیرا هرچیزی که متکی به فرهنگ نباشد ناپایدار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل اتحاد و همدلی تمام ملت ایران از هر قوم و نژادی است و بدون تردید تمام ایرانیان در به ثمر رساندن این انقلاب مبارزه کردند که گواه روشن براین مدعا وجود شهدای بی شمار از بین اقلیت های دینی و سایر پیروان ادیان الهی است.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین با اهدای گل و لوح به روحانیان اقلیت های دینی از جمله اسقف اعظم توماس میرم ، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه، رییس انجمن آشوریان ارومیه و سایرشخصیت ها، ایام الله دهه فجر را به هموطنان مسیحی تبریک گفت.

 

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا