اخبار
۱۳۹۹/۱۰/۲۷          مراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه(س) به صورت عمومی در سطح خیابان های شهرهای استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه از برگزاری مراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه(س) به صورت عمومی در سطح خیابان های شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در یکصدو سی و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه با همت و همکاری مردم و تلاش کادر نظام سلامت، وضعیت استان در خصوص کرونا زرد شده و در برخی شهرهای استان نیز آبی است، افزود: دشمنان نظام و اسلام پس از شکست بزرگ در موضوع شهادت سردار سلیمانی به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان با ساخت فیلم‌های مذهبی که نمونه‌اش بانوی بهشت است، هستند و باید در تمامی مراسمات مذهبی به مردم آگاهی‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تفرقه از سوی ائمه جماعات شیعه و سنی ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات مطالبه مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: برای مدیریت فضای مجازی، به عنوان شورای فرهنگ عمومی این مطالبه را با جدیت از مسئولان کشوری خواهیم داشت.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر فعالیت بیشتر کمیته فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی گفت: باید اعتبارات فرهنگی به خوبی تزریق شود تا بتوان با کارکردهای فرهنگی، مدیریت فضای مجازی را به نحو احسن انجام داد.

قریشی عدم سواد رسانه ای مدیران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در عصر حاضر با این تنوع فضای مجازی و گسترش رسانه‌های غیر رسمی، باید دوره‌های ویژه سواد رسانه‌ای برای همه مدیران برگزار شود تا در مدیریت‌های جهادی نیز موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

وی آموزش‌های مجازی دانشجویان و دانش آموزان را نیز یکی از علل آسیب‌پذیری این اقشار از محیط مجازی عنوان کرد و افزود: هم خانواده‌ها باید کنترل بیشتری داشته باشند و هم برنامه‌های آگاه سازی برای جلوگیری از آثار سوء فضای مجازی توسط دستگاه‌های فرهنگی برای مدیریت این فضا پیاده‌سازی شوند.

امام جمعه ارومیه از رسانه‌های استان خواست علاوه بر نقد و انتقادهای همیشگی خود از مدیران، در زمینه فرهنگ‌سازی موضوعات مختلف نیز فعالیت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: متاسفانه تاکنون در این زمینه ضعیف عمل شده است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر جلوگیری از آسیب‌زایی فضای مجازی اظهار کرد: فرماندهی فضای مجازی باید با تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از افراد متخصص در هر ارگان و نهاد صورت گیرد تا آسیب‌های این فضا بر جامعه و افراد به کمترین سطح ممکن برسد.

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا