اخبار
۱۳۹۹/۰۹/۲۹          از مطالبات و کارانه پرستاران تا هشدارهای شب یلدا

از مطالبات و کارانه پرستاران تا هشدارهای شب یلدا / صحبت های صمیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با مردم در برنامه ساغلیق و یاشاییش

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در برنامه زنده ساغلیق و یاشاییش ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: روز پرستار را به تمامی پرستاران عزیز استان که ده ماه تمام شبانه روزی تلاش کردند و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه که پرستاران را تربیت و آموزش می دهند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

دکتر جواد آقازاده درباره اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت افزود: براساس نقشه راهی که از اول برای دانشگاه علوم پزشکی تبیین شده است، پیش می رویم.

وی درباره اقدامات حوزه درمان بیان کرد: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان بیمارستان ساخته می شود. در شهرستان خوی ۵۰۰ تخت بیمارستانی افزوده شده است که کار بزرگی است و توانست شمال استان را پوشش دهد. همچنین بیمارستان سلماس نیز آماده ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره بیمارستان های ساخته شده در ارومیه گفت: در ارومیه پروژه توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) که شامل ۲۲۰ تخت بیمارستانی بود و در مدت یک سال به بهره برداری رسید. این بیمارستان در بحث کرونا کمک بسیاری به حوزه درمان در شهرستان ارومیه داشته است. یکی دیگر از پروژه‌ها کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر در ارومیه است که خدمات بسیار خوبی خدمت مردم عزیز ارایه می دهد. این کلینیک دارای داروخانه رباتیک بوده که روزانه ۴ هزار نسخه پوشش می‌دهد.

دکتر آقازاده درباره بیمارستان تخصصی و جامع زنان ارومیه افزود: بیمارستان تخصصی و جامع زنان ارومیه که دارای ۳۰۰ تخت بیمارستانی است، ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اگر استان وارد موج چهارم بیماری شود این بیمارستان می تواند پشتیبانی بسیار خوبی در حوزه درمان داشته باشد.

وی درباره پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختی ارومیه بیان کرد: پروژه بیمارستانی ۶۰۰ تخت بیمارستانی قابل ارتقا به ۱۰۰۰ تخت نیز یکی دیگر از پروژه های فاخر استان در حوزه درمان است که با تامین ماده ۵۶ و منابع مالی به زودی اجرای این پروژه نیز آغاز می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بیمارستان نقده تا آخر دولت تدبیرو امید قابل افتتاح خواهد بود و بیمارستان های پیرانشهر و اشنویه قابل افتتاح هستند و بیمارستان شاهین دژ نیز با تحویل به پیمانکار جدید تکمیل خواهد شد.

دکتر آقازاده درباره بیمارستان تکاب افزود: تجهیزات بیمارستان تکاب آماده است و اگر وزارت مسکن این بیمارستان را تحویل دهد، توسط دانشگاه تجهیز و آماده بهره برداری می شود.

وی درباره اقدامات حوزه بهداشت ابراز کرد: در حوزه بهداشت ۵۲۴ پروژه آغاز شده است و ۶۷ پروژه دیگر نیز تا پایان دولت تدبیرو امید اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره مرکز دیالیز ارومیه گفت: با توجه به نیاز استان به تخت های دیالیزی، خیرین عزیز استان مرکز ۱۵۰ تخت دیالیز را می سازند که تجهیزات این مرکز توسط هیات امنای وزارت بهداشت تامین شده است و استاندار محترم قول مساعدت ۵ میلیارد تومانی به این مرکز را داده اند اما از خیرین عزیز تقاضا دارم که برای تکمیل و اتمام این مرکز کمک کنند تا بیماران دیالیزی بتوانند از امکانات این مرکز بهره مند شوند.

دکتر آقازاده درباره وضعیت کرونا استان افزود: استان از وضعیت قرمز با اعمال محدودیت ها و رعایت مردم وارد وضعیت نارنجی شده است و اگر همین روال ادامه یابد به سمت وضعیت زرد می‌رود اما اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند وارد فاز چهارم بیماری خواهیم شد که در این صورت احتمال می رود تعداد بیماران بستری در استان به ۳ هزار نفر نیز برسد که بسیار نگران کننده است.

به گفته دکتر آقازاده ۴۱۸ پرستار استان و

 و ۱۵ نفر گروه پرستاری شامل هوشبری ، تکنسین اتاق عمل ، فوریت های پزشکی و ... به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: برای کنترل بیماری کرونا می بایست نکاتی از جمله خودمراقبتی، حمایت و مراقبت از خانواده،مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال و مراقبت افراد دارای بیماری زمینه ای جدی باشیم تا استان وارد فاز چهارم بیماری نشود.

دکتر آقازاده درباره مطالبات پرستاران استان بیان کرد: کارانه پرستاران تا شهریور پرداخت شده که تقریبا بروز بوده و اضافه کاری نیز تا اردیبهشت پرداخت شده است و مابقی نیز پرداخت می شود. تلاش می‌کنیم حق همکاران از طریق سازمان بودجه، وزارت بهداشت و درمان و بیمه بگیریم وتقدیم همکاران کنیم. همچنین در صورت پرداخت کارانه همکاران، دانشگاه در اول وقت آن را به حساب پرستاران عزیز واریز می کند.

 

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا