اخبار
۱۳۹۹/۰۹/۲۹          مطالبه انتظارات رهبری از مسئولان کشور یک وظیفه همگانی است

مطالبه انتظارات رهبری از مسئولان کشور یک وظیفه همگانی است/جهش تولید شجاعت و اراده می‌طلبد

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات روزهای گذشته مقام معظم رهبری در خصوص گلایه از مسئولان کشور گفت: مطالبه انتظارات رهبری از مسئولان کشور یک وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه گلایه مقام معظم رهبری از عدم هماهنگی بین مسئولان بسیار دردآور است، اظهار کرد: ایجاد وحدت و برآورده‌سازی انتظارات رهبری از مسئولان کشور باید به صورت مطالبه همگانی از طریق شوراهای فرهنگ عمومی استان‌های سراسر کشور پیگیری شود.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز تصریح کرد: وضعیت کرونایی باعث شد امسال برنامه های زیادی در این زمینه اجرایی نشود اما باید این موضوع به صورت کارهای فرهنگی از طریق محیط مجازی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مسبب بسیاری از پیشرفت‌های علمی در تمامی زمینه‌هاست، اضافه کرد: اگر دو تفکر حوزه و دانشگاه در تمامی زمینه‌ها کنار یکدیگر شکل بگیرند جهش های عظیم علمی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نیز گفت: همه راهکارها و روش‌های کاری در این زمینه تعریف شده و مشخص هستند اما علت اصلی این نامگذاری عامل فرهنگی بوده تا عزم، اراده و شجاعت مدیران برای تحقق جهش اقتصادی نمود پیدا کند.

قریشی بر لزوم آموزش دروس مدیریت جهادی در بین مدیران تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش میزان نازایی در سطح جامعه گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید علت‌های این موضوع را بررسی کرده و برای حل این مشکل راهکارهای اساسی ارائه دهند و از سویی برای برخی هزینه‌های نابجا در درمان نازایی نیز تدبیر لازم اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین با اظهار نگرانی از تبلیغات و تشویق نادرست در مراکز بهداشتی برای سقط جنین خاطر نشان کرد: اینگونه رفتارها از برخی افراد در مراکز بهداشتی باید بررسی شود چرا که احتمال القای توطئه در این زمینه برای کاهش زادوولد وجود دارد.

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا