اخبار
۱۳۹۹/۰۸/۲۴          اجرای پویش «وقف کتاب» در آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از اجرای پویش «وقف کتاب» به مساجد روستایی به مناسبت هفته کتاب در استان خبر داد.

 حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در سطح استان اظهار کرد: از ۲۴ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته کتاب در تقویم کشور نام‌گذاری و امسال شعار «دانایی، مانایی» برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌های امسال با توجه به شرایط کرونایی کمی متفاوت از سال‌های پیش بوده و سعی شده است تا رویکرد جدیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی ادامه داد: برگزاری سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان، خرید کتاب از ناشران استانی، بازدید از چندین کتاب‌فروشی، تجلیل از مترجمان و نویسندگان برتر استان و رونمایی کتاب دکتر پرویز عقل‌مند با عنوان «ارومیه از دیرینه زمان تا امروز» از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی بیان کرد: با توجه به محروم بودن مردم مناطق مرزی و روستایی استان از وجود کتاب، پویش «وقف کتاب» در مساجد روستایی استان نیز با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به تدارک برنامه‌هایی در بستر فضای مجازی گفت: برگزاری مسابقه مجازی قصه‌گویی با عنوان «یار مهربان»، معرفی شاعران و نویسندگان استانی در فضای مجازی، برگزاری جشنواره عکس با عنوان «من کتاب کرونا هستم» در فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی نیز از جمله این برنامه‌ها است.

وی کتاب‌گردی در ایستگاه‌های اتوبوس، برگزاری مراسم جشن چاپ، حمایت معنوی و مادی از ساخت فیلم در خصوص تأثیر کرونا بر کتاب و کتاب‌خوانی و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی برای کودکان، برگزاری کارگاه نقد کتاب از سوی انجمن ادبی سیمرغ (ویژه بانوان)، اهدای کتاب به بازاریان و کسبه، مسابقه کتابخوانی با همکاری تسهیل‌گران جام باشگاه‌های کتابخوانی، برگزاری مسابقه داستان‌نویسی و همایش مجازی تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد.

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا