حجت الاسلام دکتر ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانغربی
در دوازدهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای آذربایجانغربی:
در مواقع بحرانی باید تبلیغات و اطلاع رسانی به صورت گسترده انجام شود
تا ضعفها هم به نقاط قدرت تبدیل شوند.
دانشگاه علومپزشکی و دستگاههای فرهنگی باید نیازسنجی لازم را انجام
داده و اطلاعات دقیق در اختیار رسانهها قرار دهند تا رسانهها بر مبنای اطلاعات بتوانند
با اطلاع رسانی و تبلیغات اصولی مردم را به رعایت پروتکلها دعوت کنند.
متاسفانه تاکنون مدلهای مقابله با کرونا شفاف نشده است و همه طرحها
و برنامهها در روند ۵۰ تا
۶۰ درصد اجرا رها
شده و سراغ برنامههای بعدی رفتهایم.
تنها تکیه کردن به رسانه ملی جوابگوی نیازهای فعلی اطلاع رسانی موارد
مربوط به بیماری کرونا نیست و باید از تمام ظرفیت رسانههای دیداری و شنیداری و مکتوب
و مجازی استفاده کرد.
مقابله با کرونا نیازمند هزینهکرد در مقوله فرهنگ است که باید با برنامهریزی
مناسب از سوی ستاد مقابله با کرونا انجام شود چراکه بدون هزینه در این زمینه و عدم
حضور رسانهها پای کار، فروپاشی جامعه را شاهد خواهیم بود.
اعتبارات فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاهها باید با برنامهریزی
اصولی در راستای تبلیغات راهکارهای پیشگیری از ابتلا هزینه شود چه بسا این هزینهکرد
نتیجهای بسیار بزرگتر از بیمارستانسازی در پی خواهد داشت. مردم آگاه نشوند و آمار
ابتلا بالا برود حتی اگر هزاران بیمارستان ایجاد شود جوابگوی درمان نخواهد بود و نیروی
کار لازم درمانی نیز در اختیار نخواهد بود.
☫ شورای اطلاع رسانی
آذربایجانغربی
خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی |