اخبار
۱۳۹۹/۰۶/۲۷          نشست خبری گزارش عملکرد پروژه های احیای دریاچه ارومیه

رسول جلیلی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در نشست خبری گزارش عملکرد پروژه های احیای دریاچه ارومیه:

 

طبق مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال ۹۳ تاکنون، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آن به سمت دریاچه ارومیه محقق شده است.

۲۹۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب در طی ۵ سال اخیر با اجرای طرح های جامع مدیریت زراعت و باغبانی ، مدیریت آب و خاک و برنامه های ترویجی در بخش کشاورری صرفه جویی شده است.

مصرف آب در اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب بود که با اجرای طرح های فوق الذکر در حال حاضر به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است و در عین حال میزان تولید و استفاده از روش های نوین در بخش کشاورزی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

عمده دلیل خرد شدن اراضی کشاورزی در استان، فراهم نبودن زیر ساخت های تولید و نبود اشتغال جایگزین در سایر بخش های خدماتی و صنعتی و روی آوردن فارغ التحصیل کشاورزی و سایر مردم به زراعت و باغبانی و دامداری ، وارد شدن فشار اقتصادی بیش از حد به این بخش است.

ما به تعهدات خود در خصوص کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در طی سال‌های اخیر عمل کرده ایم ولی این در حالی است که باید بر مبنای تخصیص اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه، حق آبه کشاورزان از سدها کمتر می شد که این کار عملیاتی نشده و تخصیص اعتبارات نیز ۶۰ درصد کمتر از اعتبارات مصوب عملیاتی شده است.

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا