اخبار
۱۳۹۹/۰۴/۲۳          رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی
✅رسانه ها به بی اخلاقی آلوده نشوند

🔸رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه ها به بی اخلاقی آلوده نشوند، گفت: برخی رسانه‌ها از بی‌اخلاقی به عنوان یکی از تکنیک‌های خبری استفاده نکنند و اخبار درست منتشر کنند.

🔸امید سیاح اظهار کرد: اگر در عرصه خبر و اطلاع رسانی بداخلاقی بروز پیدا ‌کند، به واقع رسانه را از انجام رسالت تعریف شده و کارکردهای تبیین شده آن دور می‌سازد.

🔸وی متذکر شد: در این رسانه ها که مدعی راهبری افکار عمومی هستند، اطلاع‌رسانی دقیق انجام نمی‌شود و به جای گزاره‌های درست، گزاره‌های نادرست تولید و به مخاطب عرضه می‌شود.

🔸رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به انتشار مطلبی مبنی بر عدم برگزاری جشنواره مطبوعات در استان در مدت هفت سال گذشته، تصریح کرد: این خبر کذب محض است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری جشنواره های رسانه ای و مطبوعاتی استقبال می کند به طوری که این استان در سطح کشور در برگزاری جشنواره ها پیشتاز است.

🔸وی اضافه کرد: اگر جشنواره ای کارکرد لازم را داشته باشد و بتواند قابلیت‌های افراد و رسانه‌ها را به‌نمایش بگذارد‌، ضرورت برگزاری‌اش انکارناپذیر است در غیر اینصورت دستاورد مثبتی نخواهد داشت.

🔸سیاح افزود: جشنواره هایی که در حوزه رسانه ها و مطبوعات برگزار می شوند باید بتوانند با برنامه‌ریزی و اهداف مشخص به نتایج مثبت دست پیدا کنند، حال آنکه در جشنواره های استانی فاصله معناداری بین اهداف و آثار ارائه شده وجود داشت که نشان از کیفیت نه چندان درخشان خروجی جامعه ی خبری استان بود و چه بسا منتخبان تمام جشنواره ها افراد مشخص بودند.

🔸وی تاکید کرد: به دنبال این نیستیم که صرفا بیلان کاری را پر کنیم بلکه در صدد این هستیم که جشنواره ها به صورت هدفمند برگزار شوند.

🔹سیاح تصریح کرد: چون رویکرد جشنواره‌های موضوعی یک رویکرد تخصصی و انگیزشی است، از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای ایجاد حس رقابت‌ و شناسایی استعدادهای جدید، برگزاری جشنواره های موضوعی را در اولویت قرار داده به طوری که در سال گذشته جشنواره های "رسانه نگاران انقلاب" در سطح استان و "آیات و رسانه" و "رسانه، مرز و مرزنشینی" را در سطح ملی برگزار کرده است.

🔸سیاح ادامه داد: مراحل داوری جشنواره "رسانه، مرز و مرزنشینی" به پایان رسیده و برترین‌های این جشنواره برگزیده شده است که به دلیل شرایط پیش‌آمده و اهمیت سلامتی شرکت‌کنندگان در پی شیوع ویروس کرونا، برگزاری اختتامیه آن به تعویق افتاده است.

🔸رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: جشنواره‌ مطبوعات و رسانه باید بین خبرنگاران برای ارائه‌ی بهترین آثار انگیزه ایجاد کند که جشنواره های موضوعی می توانند با ایجاد فضای رقابت و دریافت بهترین آثار، مقدمه‌ای برای کیفی‌سازی آثار در رسانه‌ها باشند و طبیعتا درپی آن، کیفیت مطالب در رسانه‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

🔸وی به برگزاری جشنواره ابوذر نیز اشاره و تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره ابوذر نیز در سال 97 با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان در راستای ایجاد همسویی و تعامل بین تشکل ها برگزار شد که در نوع خود برجسته ترين رويداد رسانه اي بود.

🔸سیاح ارائه توانمندی‌ها و نوآوری‌های حوزه رسانه‌ها و مطبوعات استان، ارتقای آگاهی و دانش حرفه‌ای، ارائه شیوه‌های نوین در این عرصه، تقویت فضای رقابت، افزایش انگیزه کاری در بین خبرنگاران و استعدادیابی را از اثرات مثبت جشنواره های مطبوعات و رسانه ها عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال برگزاری جشنواره هایی است که بتوانند این اهداف را محقق سازند.

⬅️ آذربایجان غربی دارای 200 رسانه فعال است.

انتهای پیام*/

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا