اخبار
۱۳۹۹/۰۳/۲۶          اتمام بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات برای عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات استان به اتمام رسید.

به گزارش نای قلم، امید سیاح در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در بررسی نهایی، صلاحیت شش نفر از نامزدها به دلیل نداشتن شرایط لازم تایید نشد.

وی با بیان اینکه نامزدهای حضور در انتخابات باید شرایط اختصاصی بند 21 تبصره 8 اساسنامه خانه مطبوعات را دارا باشند، تشریح کرد: براساس این قانون، شرط ثبت نام برای نشریات مکتوب، انتشار منظم (بالاتر از ۵۰ درصد شمارگان موظف) و برای پایگاه‌های خبری، فعالیت مستمر آن رسانه در طول شش ماه اخیر است.

سیاح ادامه داد: همچنین براساس ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و داشتن پنج سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شرایط عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات است که برای گواهی عدم سوءپیشینه مهلت لازم برای نامزدها داده شده است.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها دلیل رد صلاحیت نامزدها را عدم دارا بودن شرایط اختصاصی بند 21 تبصره 8 اساسنامه خانه مطبوعات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: تعداد 41 نفر از فعالان رسانه ای استان برای شرکت در انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات در سامانه ثبت نام کرده بودند که 21 نفر از نامزدها تأیید صلاحیت شدند و 14 نفر انصراف دادند.

سیاح با اشاره بر اینکه نامزدهایی که شرایط عضویتشان احراز نشده است می‌توانند 25 خردادماه اعتراض خود را به صورت مکتوب به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کنند تا مجدد موضوع احراز صلاحیت آنان مورد بررسی قرار گیرد.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان کرد: اسامی نهایی نامزدها ۲۶ خرداد ماه به صورت رسمی اعلام و ۲۷ خرداد ماه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی تعداد اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان را هفت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل و 2  بازرس اصلی با 2 بازرس علی البدل اعلام کرد و گفت: طبق اساسنامه خانه مطبوعات، دو نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان،  یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات را تشکیل می‌دهند.

 

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه اعضا برای شرکت در انتخابات باید از طریق پنل کاربری خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: تمام مراحل انتخابات هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان غربی در 27 خردادماه جاری و به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی گفت: این انتخابات همزمان با دوازده استان دیگر کشور انجام و رای‌گیری نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و اعضای خانه مطبوعات استان می‌توانند از طریق پنل کاربری خود هفت نفر اعضای هیئت مدیره و دو بازرس را از بین کاندیداها انتخاب کنند.

خانه مطبوعات آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا