اخبار
۱۳۹۹/۰۲/۰۶          بیانیه شماره یک کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای آذربایجان‌غربی

ساکنان و فعالان محترم رسانه‌های ارتباط جمعی همانطور که تا حدود زیادی مطلع هستند، ویروس کرونا در سطح جهانی ناشناخته و کنترل همه‌گیری آن به رعایت فاصله اجتماعی و رفتار شما بزرگواران وابسته است لذا همدلی و همگرایی و توجه جدی به مصوبه‌های ستاد‌های مقابله و مدیریت بیماری کرونا در سطوح ملی، استانی و شهرستانی بدون‌شک کوتاه‌ترین مسیر برای کنترل بیماری کووید – 19 به شمار می‌رود؛ بر همین اساس این کمیته وظیفه خود می‌داند تا مواردی را به شرح ذیل تقدیم کند:

بر اساس تصمیم ستاد ملی اعلام آمار مربوط به افراد شناسایی شده در سطح استان بر عهده رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است و بر همین اساس از اصحاب رسانه انتظار می‌رود تا آمار و حتی تحلیل‌های مربوط به این ویروس ناشناخته را صرفا از زبان دکتر جواد آقازاده اعلام فرمایند و ساکنان استان نیز در خبرهای مربوط به آمار و ارقام مبتلایان، توجه لازم و کافی به درج شدن منبع خبر داشته باشند. شایان ذکر است تحلیل سرانگشتی در مورد ویروسی که رفتارهای متناقض و مرموزی دارد، به هیچ وجه نمی‌تواند جنبه علمی و منطقی داشته باشد و هرگونه تحلیل و نتیجه‌گیری باید براساس نظر کارشناسان و متخصصان علوم پزشکی باشد.

مدیران دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی استان هر آنچه در توان دارند برای مبارزه با این ویروس به کار گرفته‌اند و برای نجات جان مردم استان سر از پا نمی‌شناسند؛ بر همین اساس خدشه‌دار کردن صداقت و دستاوردهای ارزشمند آنان که در برخی از موارد از سوی رسانه‌های معاند خارج از کشور نیز دنبال می‌شود، بدون‌شک بازنمایی نادرست و غیرمنطقی از اقدام جهادی آنان به شمار می‌رود. ساکنان استان و اصحاب رسانه در سایه اعتماد به دانشگاه و سیاست‌های بهداشتی و درمانی صحیح می‌توانند شاهد موفقیت در این مسیر پرتلاطم باشند.

اکنون که دولت با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به دنبال نجات همزمان جان مردم در مقابل این ویروس و آثار سوء ناشی از آن می‌باشد، ساکنان استان نیز باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی، در رسانه‌ها نیز به دنبال آموختن پروتکل‌های بهداشتی مربوط به مشاغل مختلف باشند و اصحاب رسانه نیز ضمن پاسخ به این نیاز همگانی، در سیاستگذاری تولید و انتشار محتوا بیش از پیش این پروتکل‌های بهداشتی تخصصی را در کانون توجه قرار دهند.

دعوت از مردم توانمند استان برای کمک مومنانه به اقشار نیازمند از طریق مصاحبه با گروه‌های مرجعی که در شکل گیری افکارعمومی و تغییر نگرش و رفتار مردم نقش اساسی دارند، نیز باید در کانون سیاستگذاری‌های رسانه‌ای استان قرار گیرد تا گرهی از مشکلات ستاد و زندگی مردم آسیب‌دیده باز شود.

 برجسته‌سازی اخبار امیدبخش، بازنمایی ایثار و جانفشانی کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و مقابله با شایعات نیز از دیگر انتظارات منطقی این کمیته از فعالان عرصه رسانه استان محسوب می‌شود.

 

دکترناصر خدایاری

رییس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات

 بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا