اخبار
۱۳۹۹/۰۱/۲۴          دستگیری ۹ نفر از شایعه پراکنان در فضای مجازی آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فضای مجازی آذربایجان‌غربی گفت: ٩ نفر از کسانی که با استفاده از فضای مجازی نسبت به شایعه‌پراکنی در مورد کرونا اقدام می‌کردند با همکاری پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در دوازدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: رصد کانال‌های بدون مجوز در آذربایجان‌غربی با همکاری پلیس فتا همچنان ادامه دارد و تاکنون ١٣ کانال در این خصوص شناسایی و بررسی شده‌اند. 

وی با اشاره به عملکرد شورای اطلاع‌رسانی استان در خصوص کرونا، اظهار داشت: تشکیل ستاد تبلیغات و اطلاع‌رسانی کرونا، تشکیل ستاد رصد و پایش کرونا، ساخت تیزرهای چندثانیه‌ای در مورد کرونا، همراهی با قرارگاه مبارزه با کرونا برای تولید پوسترهای مرتبط و تولید بنرهای کرونا و نصب در سطح شهر از جمله اقدامات این شوراست. 

وی بیان کرد: تولید ١٠٠ محتوا در مورد کرونا و پخش در فضای مجازی، تولید ٣٠ محتوا با محوریت «در خانه بمانیم» و تشکیل جلسات با مسوولان پلیس فتا، ارتش، سپاه و صدا و سیما و بررسی راهکارهای مقابله با کرونا در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این ستاد بوده است. 

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان غربی ادامه داد: انتشار آمارهای دقیق روزانه با همکاری علوم پزشکی و ایجاد امید در جامعه با نشان دادن آمار مبتلایان بهبودیافته از دیگر اقدامات شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی است. 

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: همسان‌سازی جریان اطلاعات و راهبری این اطلاعات در آذربایجان‌غربی مهمترین هدف شورای اطلاع‌رسانی است و برای این کار نیازمند همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی هستیم. 

وی با اشاره به دیگر اقدامات شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تشکیل پنج جلسه در شورا، اختصاص مکانی با ۵٠٠ مترمربع زیربنا و با تمامی تجهیزات برای فعالیت فعالان فضای مجازی، تولید محتوا و رصد فضای مجازی، راه‌اندازی پویش مقابله با شایعه و پویش  «در خانه بمانیم» از دیگر فعالیت‌های شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی است./ایرنا

خانه مطبوعات آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا