اخبار
۱۳۹۸/۱۰/۱۷          نگاه رسانه‌های جهان به «روزگار سیاه برای آمریکا»

خبرگزاری‌های خارجی با انتشار خبر تشییع  پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در تهران، به حضور گسترده مردم در این مراسم اشاره کرده و سخنان دختر سردار سلیمانی درباره «روزگار تاریکی که پیش روی آمریکاست» را در صفحه نخست و در صدار اخبار خود بازتاب دادند.

رسانه‌های خارجی امروز(دوشنبه ۱۶ دی) از ابتدای شروع آیین تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در تهران، اقدام به پوشش خبری و انتشار آن کردند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارش هایی که از پوشش مراسم تشییع سردار قاسمی پخش کرد، به بخش هایی از سخنان زینب سلیمانی دختر شهید سلیمانی اشاره کرد و سایت اینترنتی این شبکه نیز سخنان آتشین زینب را با تیتر "دختر سلیمانی: شهادت پدرم روزگار آمریکا را سیاه می کند" ، این خبر را به عنوان خبر اول خود در صفحه اول سایت قرار داد.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز نوشت: ده‌ها هزار نفر روز دوشنبه در مراسم تشییع فرمانده ارشد سپاه قدس ایران که در حمله هوایی آمریکا ترور شد، شرکت کردند.

این رسانه، بخش هایی از سخنان «زینب سلیمانی» دختر سردار سلیمانی خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را بازتاب داد و به نقل از او نوشت: ترامپ دیوانه، فکر نکن که با شهادت پدرم همه چیز تمام شده است.

رویترز در ادامه افزود: جمعیتی که تلویزیون ایران درباره جمعیت حاضر در مراسم تشییع قاسم سلیمانی به تصویر کشید، همانند حضور گسترده مردم در مراسم تشییع آیت‌الله «روح‌الله خمینی» بنیانگذار جمهوری اسلامی درسال ۱۹۸۹ بود.

در این مراسم همچنین « اسماعیل هنیه » رهبر حماس شرکت داشت. وی گفت:  اعلام می‌کنم که فرمانده شهید سلیمانی شهید اورشلیم (قدس) است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در بازتاب مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار سلیمانی و شهدای همرزمش توسط رهبر معظم انقلاب، به سخنان دختر قاسم سلیمانی و تهدید او علیه نیروهای نظامی آمریکایی در خاورمیانه در این مراسم اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار ویدئویی، گزارش داد ده‌ها هزار نفر در شهرهای مختلف ایران در مراسم تشییع قاسم سلیمانی شرکت کردند.

این رسانه یادآورشد: در مجلس ایران نیز نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و درباره پیامدهای دردناک دستور ترامپ برای ترور قاسم سلیمانی هشدار دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با انتشار ویدوئی گزارش داد: هزاران نفر برای فرمانده ایرانی در تهران سوگواری کردند. ده‌ها هزار نفر در تهران برای ادای احترام به سردار سلیمانی به خیابان‌ها آمدند. رهبر ایران نیز در این مراسم شرکت کردند. 

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

دختر شهید سلیمانی در مراسم تشییع گفت: پدرم در نبرد با دشمنان اسلام و انسانیت شجاعانه پیکار کرد.

او با تاکید بر مجاهدت‌های سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: پدرم خواب راحت را از چشم همه ستمگران، مستبدان و تکفیری‌ها ربوده بود؛ اسم حاج قاسم سلیمانی اینک نیز آشیانه صهیونیسم، تفکیر و نظام سلطه را می‌لرزاند.

تهران- ایرنا

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا