اخبار
۱۳۹۸/۱۰/۱۰          معرفی دوهزار و ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ به تامین اجتماعی

مدیرعامل صندوق هنر گفت: در سه ماهه سوم سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنرمندان از سوی این صندوق اعتباری به تأمین اجتماعی معرفی شدند.

سید حسین سیدزاده گفت:‌با توجه به وظیفه ذاتی صندوق در حمایت از پدیدآورندگان فرهنگی و هنری کشور طی ۳ سال گذشته با برنامه ریزی دقیق، عمده توجه خود را به مسائل بیمه ای اهالی فرهنگ و هنر معطوف کردیم.

مدیرعامل صندوق هنر در ادامه افزود: در سال ۹۵ تنها هزارو ۶۱۶ نفر از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند. در سال ۹۶ با امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی تعداد ۱۱هزارو ۴۴۸  نفر برای دریافت خدمات بیمه ای معرفی شدند. در سال ۹۷ بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ودر نه ماهه سال ۹۸ نیزطی سه مرحله تعداد ۷ هزار و ۷۷۵ نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

بر اساس اعلام روز شنبه صندوق هنر وی با یادآوری توافق سازمان تامین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعضای صندوق اعتباری هنر ضمن برخورداری از حمایت های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل ۱۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار می شوند و ۸ درصد توسط فرد پرداخت می شود. سهم پرداختی صندوق اعتباری هنر در سال ۹۸ برای حق بیمه هنرمندان سالانه ۴۵ میلیارد تومان می باشد.

او در ادامه سخنانش با اشاره به ثمر نشستن برنامه های صندوق گفت: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی طی ۳ سال اخیر بیش از ۶۰ درصد به ظرفیت جمعیت تحت پوشش بیمه نسبت به سال های قبل افزوده شده است و بدهی انباشته صندوق به سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل تسویه شد.

تهران - ایرنا

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا