اخبار
۱۳۹۸/۰۹/۰۳          هیچ روزنامه‌ای به دلیل کمبود کاغذ تعطیل نشده است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با میزان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کمبود ‏کاغذی در بازار وجود ندارد و قیمت کاغذ نیمایی به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده است.

در راستی آزمایی عرضه کاغذ و رفع مشکلات آن همگی باید کمک کنند. این را باید متذکر شوم که مسیر ما مسیر اصلاح است، ‏یعنی ما در هر نوبتی که کاغذ را توزیع می‌کنیم نقاط ضعف را شناسایی کرده و آن‌ها را حل می‌کنیم. البته این را هم فراموش نکنیم ‏که برخی مواقع تمامی اخبار و اعلامات مبنی بر تخلف در پخش کاغذ صحت ندارد، به عنوان مثال اگر کسی آدرس رسانه را در ‏اینترنت نبیند که نمی‌توان گفت چاپ نمی‌شود، خوب باید مراجعه کند و اطلاعات را از ما بگیرد و اگر ما ندادیم اعتراض وارد ‏است یا اینکه اصولا ممکن است مشکلی به ما اعلام شود و ما اصلاح نکردیم خوب به دیگران بگوییم.

توصیه ما این است که قبل از رسانه‌‌ای کردن هر مطلبی در ابتدا با مرجع اصلی روبرو شویم و اگر مشکل یا موردی وجود دارد ‏با وی مطرح کنیم، حال اگر فرد مورد نظر جواب کاملی نداشت و یا جواب نداد می‌توان آن را رسانه‌ای کرد.

بحث توزیع کاغذ که به خودی خود کار بسیار سختی است و اینکه بین ۲ هزار نشریه کاغذ توزیع ‏کنیم کار به شدت مشکلی است، اما با این وجود خوشحالم که هم اکنون همه به این نتیجه رسیده اند که بازار کاغذ به آرامش رسیده ‏است. 

در حال حاضر هیچ کمبود کاغذی در بازار مطبوعات وجود ندارد، قیمت کاغذ نیمایی به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده است، این ‏مطلب را تقریباً همه قبول دارند که قیمت کاغذ از ۱۸ هزار تومان به رقم فعلی رسیده و خوشبختانه به وفور هم در بازار وجود ‏دارد نظم توزیع کاغذ با ارز کالای اساسی نیز بصورت منظم دارد انجام می‌شود.

هیچ رسانه و یا روزنامه‌ای تا به حال به دلیل مشکل و یا کمبود کاغذ تعطیل نشده و نخواهد شد، شاید روزنامه از لحاظ اقتصادی ‏با مشکل روبرو و به آن دلیل روزنامه تعطیل شده باشد، اما به هیچ وجه به دلیل کمبود کاغذ نبوده است، زیرا هیچ موردی نبوده ‏که در روز‌های سخت بحران افزایش قیمت کاغذ به معاونت مطبوعاتی آمده و مشکلش حل نشده باشد. حتی طی شش ماه گذشته ‏یک درخواست و یا طرح مشکل از سوی روزنامه‌ها نشده که اگر هم بشود ما سریعاً آمادگی رسیدگی داریم.‏

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا