اخبار
۱۳۹۸/۰۵/۱۸          پیام تبریک نماینده مردم شریف ارومیه به مناسبت روز خبرنگار

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن روز هفدهم مردادماه را خدمت همه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، عکاسان خبری و گزارشگران خبری تبریک میگویم.

در روزگاری که دیوارکشی و انحصار اندیشه ها مفهومی ندارد، مطبوعات و رسانه به عنوان یکی از شاخص‌های دموکراسی در کنار ملت‌ها قرار گرفته اند تا در جایگاهی نظارتی عملکرد حاکمان  را مورد سنجش و بررسی قرار دهند.

امروز وجود مطبوعات آزاد و روزنامه‌نگارانی مستقل، از شاخص‌های مشروعیت دولت‌ها و حکومت ها برشمرده می‌شود و تحت فشار قراردادن رسانه‌ها یا تلاش برای سانسور و برخورد با آنها به معنای تعدی به حقوق ملت‌ها است.

اگر واقعا معتقدیم که مطبوعات و رسانه‌ها نماد آزادی اندیشه و احترام به آن‌ها بیانگر دموکراسی در نظام سیاسی حاکم بر کشور است، باید همین امروز تمامی پرونده‌های حقوقی و قضایی مربوط به مطبوعات مجوزدار و رسمی که بخاطر نقدهای گفتمانی تشکیل شده است در دادگاه ها بسته شود. چراکه گفتمان‌ها و جدال اندیشه‌ها باید در صفحات روزنامه‌ها و پاراگراف‌های سرمقاله‌ها و خبرگزاری‌ها انجام شود، نه در محاکم قضایی و در قالب برخورد‌های سخت و غیر متمدنانه.

با این حال، نهاد‌های مستقل روزنامه نگاری و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید هر چه زودتر از روند به حاشیه رفتن روزنامه نگاران واقعی و حرفه‌ای در مقابل ادمین‌های مجازی غیر متخصص و غیر متعهد جلوگیری کنند تا جایگاه این قشر فرهیخته بیش از پیش تقلیل نیابد.

همچنین خلاء وجود ساز و کاری جهت شناخت و ساماندهی خبرنگاران و روزنامه نگاران واقعی به شدت احساس میشود که در این راستا مجلس آماده است که نظرات تشکل‌های روزنامه‌نگاری و خبرنگاران عزیز را مورد بررسی قرار دهد.

دولت متعهد است که معیشت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را تامین کند با این حال از وابستگی و استعمار فکری آنان جلوگیری کند و پاسدار استقلال مطبوعات باشد.همچنین باید هر چه زودتر برنامه‌ای مدون برای پیشگیری از مرگ مطبوعات کاغذی تعبیه شود.

در نهایت نهاد‌های فرهنگی و ذیربط میبایست در خصوص موضوع مهم آموزش سواد رسانه‌ای در میان اقشار مختلف مردم برنامه ریزی و اهتمام داشته باشند.

روح‌الله حضرت‌پور

نماینده مردم شریف ارومیه 

 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا