اخبار
۱۳۹۸/۰۴/۰۹          ۴۰ خبرنگار و عکاس در یادواره شهدای شیمیایی سردشت حضور دارند

دبیر یادواره شهدای شیمیایی سردشت گفت: ۴۰ خبرنگار و عکاس رسانه‌های محلی، ملی و خارجی در بخش های دیداری، شنیداری و نوشتاری برای پوشش آیین سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی هفتم تیر سردشت در این شهرستان حضور دارند.

سرهنگ جبار فصاحت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خبرنگاران برخی رسانه‌ها از روز قبل از برگزاری مراسم وارد این شهر شده و مشغول تهیه گزارش و مصاحبه‌های مردمی در این خصوص هستند و دیگر رسانه‌ها نیز امروز وارد این شهرستان می‌شوند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای اصحاب رسانه در این خصوص انجام شده و خط اینترنت و جایگاه ویژه ای برای حضور آنان تعیین شده است.

سرهنگ فصاحت با اشاره به برنامه سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی هفتم تیر سردشت نیز گفت: برگزاری آئین شب شعر با حضور شاعران و نویسندگان برجسته، افتتاح سالن شهدا بمباران شیمیایی سردشت، غبارروبی و گلباران مزار شهدا و سخنرانی مسئولان کشوری و استانی از مهمترین برنامه‌های این یادواره است.

یک گروه چهار نفری از خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز از روز گذشته در سردشت مستقر شده تا حال و هوای مردمانی که ساکن اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی هستند و شکوه آیینی که برای بزرگداشت شهدای این فاجعه برگزار می شود را همزمان با سالگرد آن یعنی هفتم تیر ثبت کنند.

سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی بمباران هفت تیر سردشت تا ساعاتی دیگر با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه،  استاندار آذربایجان غربی،  نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی،  خانواده های معظم شهدای هفتم تیر  اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار می‌شود.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مهاباد- ایرنا

۳۰۲۰/‌ ۷۵۶۲/‌۳۰۷۲

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا