اخبار
۱۳۹۸/۰۴/۰۵          ایران میزبان ۶۶ خبرنگار و عوامل خبری ۲۶ رسانه خارجی

اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فهرست مجوزهای روادید مطبوعاتی برای خبرنگاران غیرمقیم رسانه های خارجی در خردادماه ۹۸، اعلام کرد: ۶۶ خبرنگار و عوامل خبری ۲۶ رسانه جهان دراین مدت عازم ایران شدند.

براساس اعلام روز چهارشنبه اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خرداد ماه سال ١٣٩٨ در مجموع برای ٦٦ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ٢٦ رسانه خارجی از ١٢ کشور جهان، مجوز روادید مطبوعاتی صادر شده است.

این روال طی ماه‌های گذشته نیز به طور عادی ادامه داشته و برای عوامل خبری و نمایندگان رسانه‌های خارجی اعم از خبرگزاری‌ها، رادیو و تلویزیون، نشریات و مجلات، پایگاه‌ها و سایت های خبری، مستندسازان و گروه‌های مختلف خبری این رویداد صادر شده است.

بطور کلی و در مجموع در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، روند حضور و تردد عوامل خبری رسانه‌های خارجی به جمهوری اسلامی ایران سیر صعودی داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

پوشش خبری و تصویری مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف خبری، تهیه مستند، خبر و گزارش تصویری و مکتوب، انجام مصاحبه و همچنین حضور در اقصی نقاط کشور برای تهیه گزارش‌های حوزه گردشگری و معرفی آثار تاریخی و کهن ایران از مهمترین دلایل درخواست گروه‌ها و تیم‌های خبری و رسانه‌ای خارجی بوده است.

درحال حاضر حدود ١٥٠ رسانه بین المللی دفتر نمایندگی فعال در ایران دارند و رسانه‌های دیگری که در ایران دفتر ندارند و بنابر تقاضا، مجوز فعالیت مدت دار دریافت می‌کنند.

این مجوزها حسب تقاضای رسانه‌ها، رسیدگی می‌شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می‌شود و در مواردی با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت می‌شود.

فهرست کامل «روادید مطبوعاتی زمان دار» صادره برای خبرنگاران «غیر مقیم» رسانه‌های کشورهای خارجی هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی قابل مشاهده است.

تهران- ایرنا

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا