اخبار
۱۳۹۷/۱۱/۲۹          رسانه‌ها از مهم‌ترین ابزارهای هویت اقتدار و منافع ملی هستند

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها از نگاه استراتژیکی یکی از مهم‌ترین ابزارهای هویت اقتدار و منافع ملی به شمار می‌آیند.

محمدمهرزاد صدقیانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، اظهار کرد: نگاه استراتژیک به رسانه‌ها سبب می‌شود سهم مهمی از منشأ قدرت را در رسانه‌ها جستجو کرد، چرا که این رسانه هستند که می توانند گفتمان قدرت را بازتولید، گفتمان غیردولتی را افزایش و رقابت گفتمانی ایجاد کنند و در عین حال برای عامه جامعه پندارسازی کنند.

وی افزود: تحولات شگفت انگیز در عرصه ارتباطات به ویژه در دهه اخیر تمام مناسبات بشری را دگرگون ساخته و این تغییر و تحولات ایجاب می‌کند رسانه‌ها خود را با این تغییرات هماهنگ و همسو کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی اضافه کرد: دسترسی آسان به ابزارهای نوین ارتباطی از طریق فناوری های پیشرفته و سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت‌ها در این زمینه، تعریف جدیدی از قدرت و موازنه آن در دنیای کنونی ارائه داده است.

وی اذعان کرد: امروزه بهره مندی از وسایل ارتباط جمعی نه فقط یک ضرورت و الزام اجتماعی، بلکه یک واجب شرعی است و استفاده از رسانه ها جزء لاینفک زندگی نوین به شمار می آید، در حقیقت خارج ماندن افراد از گردونه وسایل ارتباط جمعی به مفهوم حذف آنان از حیات اجتماعی جدید است.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی ادامه داد: عصر حاضر از منظری دیگر، اصل حاکمیت رو به رشد افکار عمومی بر سرنوشت جوامع شناخته شده است از این رو قدرت های بزرگ برای حفظ منافع و تعقیب اهداف خویش اقدام به تسخیر افکار عمومی در مناطق هدف می کنند و ابزار این حرکت، به کارگیری رسانه ها برای انتقال پیام است .

صدقیانی اضافه کرد: تحولات سال های اخیر در نقاط مختلف جهان بیانگر وجود و بروز جنگ رسانه‌ای بر سر تسخیر و فتح افکار عمومی و ایجاد تغییرات دلخواه در فرهنگ جوامع هدف به خصوص در منطقه خاورمیانه است.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی با بیان اینکه نگاه راهبردی به رسانه‌ها و توجه بلند مدت به آنها، ابزار بسیار موثر اطلاع یابی و اطلاع رسانی در راستای توسعه است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تهدیدآمیز موجود که به وسیله استکبار جهانی و از طریق فضای رسانه ای علیه ایران اسلامی ایجاد شده، اصحاب رسانه باید ضمن آگاه‌سازی و فضاسازی در داخل به بسیج امکانات موجود بپردازند و با به کارگیری حرفه ای صاحبان اندیشه ضمن اقناع مخاطبان در داخل، به فضاسازی برای اقدام ملی عملی در خارج بپردازند یعنی فضاسازی های رسانه ای بین المللی را خنثی و یا به نفع جریان انقلاب تغییر دهند.

صدقیانی اذعان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز رسانه‏ها در دنیا فكر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگى انسان ها را القاء مى‏كنند و تعیین‏كننده هستند.

به گفته وی سازمان بسیج با درک شرایط خطیر کنونی و در راستای چشم انداز بیست ساله نظام با پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با نگاهی راهبردی به رسانه، اقدام به تشکیل سازمان بسیج رسانه کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت: این سازمان از نظامی منسجم، تعالی بخش، بصیرت آفرین و مهارت افزا برخوردار بوده و با مشارکت کلیه نیروهای مومن و متخصص عرصه رسانه در چارچوب وظایف و ماموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

صدقیانی کمک به تشکیل، تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب برای مقابله با موج مخرب جنگ نرم جبهه فرهنگی معارض و مصونیت بخشیِ اذهان و افکار عمومی، حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و کمک به ترویج و نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای الگوها و ارزش های انقلاب، نقش آفرینی و حمایت از نهضتِ نظریه پردازی و تولید علم در عرصه ارتباطات و رسانه و استفاده عالمانه از نخبگان و متخصصان حوزه رسانه و هم افزا شدن پتانسیل های بلااستفاده پراکنده و موازی و حاکمیت اخلاق و معنویت به عنوان ضرورت های راهبردی در تمامی فعالیت‌های سازمانی را از جمله ماموریت های بسیج رسانه عنوان کرد.

وی گفت: سازمان بسیج رسانه در استان آذربایجان غربی از سال 92 شروع بکار کرده است و در مدت شش سال موفق به جذب، سازماندهی و حفظ انسجام تعداد 235 از اصحاب رسانه شده است که 49 درصد آن را رسانه نگاران جوان 25 تا 34 سال تشکیل می دهد.

به گفته صدقیانی از تعداد 229 نفر اعضای بسیج رسانه تعداد 105 نفر بسیج عادی و 124 نفر بسیج فعال هستند که این رقم 41 کل آمار جامعه هدف است.

وی اظهار امیدواری کرد با دائمی شدن دبیرخانه جشنواره ابوذر در سال های آتی و با موضوعات جدیدی مثل محیط زیست، دریاچه ارومیه و هفت فرمان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم در تراز گسترده‌تری جشنواره را برگزار کنیم.

جشنواره ابوذر با هدف توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی، ارتقای هوشیاری، بصیرت و معرفت افزایی در جامعه علمی و رسانه ای، ایجاد بستری برای هم افزایی و ارتباط بیشتر با فعالان رسانه، کمک به افزایش کیفی آثار رسانه ای و ایجاد رقابت و تجلیل و تقدیر از فعالان رسانه برگزار شد.

مقاومت، ایثار و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن شناسی، وحدت اقوام و ادیان، مبارزه با آسیب های اجتماعی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، بسیج و حوزه های اقدام، جوان و خانواده، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مشکلات صنفی خبرنگاران از محورهای جشنواره ابوذر بود.

در مراسم پایانی این جشنواره که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیران کل ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی، مدیران و مسوولان روابط عمومی های سازمان ها و ادارات و صاحبان رسانه و قلم برگزار شد، از برترین های جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان غربی تجلیل شد.

در این مراسم از ۲۹ نفر برگزیده در ۱۰ بخش تیتر، گزارش، خبر، مقاله، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، عکس، مستندسازی، طنز و کاریکاتور و بخش ویژه تجلیل شد.

به گزارش نای قلم،

انتهای پیام/

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا