اخبار
۱۳۹۷/۱۱/۲۴          نخستین جشنواره ملی "آیات، مطبوعات و رسانه" برگزار می شود

جشنواره ملی "آیات، مطبوعات و رسانه" با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، علاقه ‌مندان شرکت در این جشنواره آثار خود را تا 15 دی امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

جایگاه پیامبر (ص) و عترت (ع) از دیدگاه قرآن، امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر به‌ عنوان وظیفه همگانی از نظر مفاهیم و مصادیق عدالت و ظلم در بیان قرآن، وظایف متقابل مردم و مسوولان از منظر قرآن، سبک زندگی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن، وحدت و همگرایی در قرآن از جمله محورهای این جشنواره است.

آب مایه حیات از منظر قرآن، روش‌های درست خبرگیری و خبررسانی از منظر قرآن، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن، اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن، قرآن و عترت و مدافعان حرم از دیگر محورهای جشنواره ملی آیات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران تعداد آثار رسیده به دبیرخانه «نخستین جشنواره ملی آیات و رسانه» را یک هزار و 95 اثر اعلام کرد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: علاقه مندان آثار خود را در بخش های سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، عکس خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، قصص قرآنی و تخصیص ستون یا صفحه ویژه در بخش رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند که 190 اثر مربوط به بخش سرمقاله و یادداشت، 145 اثر مقاله، 171 اثر گزارش، 130 اثر عکس، 100 اثر مصاحبه، 30 اثر برای ستون ویژه، 130 اثر پوستر و 69 اثر مربوط به بخش خبر است ولی در بخشش قصص قرآنی اثری دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار مربوط به آذربایجان غربی است، افزود: 470 اثر از آذربایجان غربی، 247 اثر از گیلان، 114 اثر از خوزستان و 264 اثر دیگر نیز از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سنندج، سمنان، اصفهان ، تهران و قزوین به جشنواره ملی آیات رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آثار رسیده متعلق به آقایان و ۴۰ درصد برای بانوان است، تصریح کرد: آثار ۱۶ نفر در این جشنواره برگزیده شده است.

خدایاری افزود: به نفرات اول در بخش رسانه در هر بخش ٢٠ میلیون ریال و نفر دوم ١٠ میلیون ریال و در بخش کانون آگهی و تبلیغات به نفر اول ٢٠ میلیون و نفر دوم ١٠ میلیون ریال اهدا می‌شود.

به گفته وی اعضای هیئت داوران با توجه به سراسری بودن جشنواره یک نفر از آذربایجان‌غربی و دو نفر از تهران بود.

فراخوان این جشنواره در مهر ماه امسال اعلام شد و اختتامیه آن در25 همین ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا