اخبار
۱۳۹۷/۰۹/۲۶          جمع آوری بیش از ۲ میلیارد تومان در آذربایجان غربی برای بازسازی عتبات عالیات

سید حسن حسینی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی، صبح روز یکشنبه (25آذر)  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جلسات منتسب به اهل بیت در ظاهر ساده ولی در باطن پر برکت است.

وی به میزان وجوهات جمع آوری شده یک سال و نیم اخیر اشاره کرد و افزود: 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شده است که برای بازسازی صحن حضرت زهرا به متراژ 220 هزار مترمربع و صحن عقیله بنی هاشم به متراژ 164 هزار متر مربع 7 میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: آذربایجان غربی متعهد شده است این مبلغ را در مدت 3 سال جمع آوری کند که پیش بینی می کنیم تا سال آینده حتی بیشتر از این مبلغ جمع آوری شود و این از اعتقادات مردم استان به اهل بیت نشات می گیرد.

حسینی ادامه داد: از وقتی رسانه ها در ستاد و شهرستان ها فعال شده اند از رتبه 30 کشوری به رتبه 9 دست یافته ایم و از60 درصد استان ها بهترعمل کرده ایم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: مردم ولایت مدار و علاقمند به اهل بیت هستند و با وجود مشکلات اقتصادی همچنان برای بازسازی عتبات عالیات فعال هستند و فقیر ترین شهر های استان بیشترین جذب را داشتند.

حسینی ادامه داد: بزرگترین پروژه عمرانی جهان اسلام بحث صحن حضرت زهرا بشمار می رود که بخش زیارتی به متراژ 120 هزار متر مربع 97 درصد تمام شده که  در سال 97 به اتمام می رسد و بقیه بخش ها نیز در سال 98 تمام می شود.

وی تصریح کرد: صحن عقیله بنی هاشم نیز جز پروژه های دریای بشمار می رود و بخاطر وجود آب در یک ونیم متری پایین آن آب دارد که با پیشرفت 30 درصدی 4 سال دیگر تمام می شود.

این مقام مسئول به سایر عتبات و عالیات عراق اشاره کرد و افزود: در کاظمین صحن امام زمان (عجل) تمام شده و در سامرا صحن باب قبله در حال تکمیل است و طراحی صحن های بعدی به پایان رسیده است.

وی متذکر شد: برای بازسازی عتبات عالیات از ایران پول نقد به عراق نمی رود و تمام کالاهای مورد نیاز بازسازی از ایران خریداری شده و به عراق ارسال می شود و بیش از 3 هزار نفر نیروی کارگری  به عراق اعزام شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در ادامه گفت: (۲۸آذر) جشنواره «نشان محبت» برای تجلیل از خیرین استان با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می شود. 

حسینی ادامه داد: در این جشنواره از 500 نفر مهمان استانی و کشوری و مهمان ویژه ای از هنرمندان برجسته سینما و تلویزیون دعوت بعمل آمده است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره علاوه بر تجلیل از خیران استانی بحث اطلاع رسانی و گلریزان نیز مد نظر است که طبق هماهنگی های انجام شده  پخش زنده  استانی نیز وجود دارد.

حسینی خاطر نشان کرد: تمامی هزینه های جشنواره توسط خیرین پرداخت می شود. به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه

انتهای پیام*/



دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا