اخبار
۱۳۹۷/۰۸/۲۸          آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کار آفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی برگزار شد

اختتامیه چهارمین نمایشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان روز یکشنبه 27 آبان ماه در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار گردید.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی خانه مطبوعات استان ، آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، میرحسن رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی، مسئولان استانی، اساتید و دانشجویان در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد.

در این مراسم، خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک ایام ربیع به چشم انداز وقایع تاریخ معاصر ایران در اوایل قرن نوزدهم و شکست ایران در برابر روسیه اشاره کرد و گفت: به دنبال واقعه جنگ ایران و روسیه چرایی شکست های ایران در مقابل این کشور مورد مطالعه محققان قرار گرفت و پس از چندی مطالعات نشان داد که مسائلی اعم از ضعف بنیان های اقتصادی، سیاسی، نظامی و ضعف تکنولوژی ایران و ارتش آن از عوامل سبب ساز شکست ایران شده بود.

وی ادامه داد: پس از کشف علل شکست ایران محققان بر آن شدند تا به بررسی “چه باید کرد” در این رویداد بپردازند و توانستند با اعزام دانشجو به کشورهایی از جمله انگلستان، فرانسه و آمریکا، کاستی ها، خلا ها و کم داشت ها را با کسب علم و دانش برطرف ساخته و دانش را در بستر جغرافیای ایران ارائه بدهند و بر عقب ماندگی ها فائق بیایند.

در ادامه این مراسم، میرحسن رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای شبانه روزی دست اندرکاران نمایشگاه ، به کیفیت قابل قبول برگزاری این نمایشگاه در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: امروز توانستیم با تلاشهای شبانه روزی همکاران در حوزه پژوهش و فناوری، نمایشگاهی، با کیفیت قابل قبولی در هفته گذشته برگزار کنیم و با قراردادن دستاوردهای مختلف مرکز علمی کاربردی در معرض دید عموم، به نوعی اقتدار این واحد دانشگاهی را در حوزه کارآفرینی و اشتغال نشان دهیم.

صدقیانی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تصریح کرد : اهداف این نمایشگاه آشنایی دانشجویان با شیوه های نوین کسب و کار، شناسایی فرصت ها ، پتانسیل و نیازهای بازار کار بوده است .

 وی افزود : اگر نگاهی به سهم اشتغال حوزه های مختلف در استان داشته باشیم آمارها نشان می دهد که در استان ؛ صنعت با 29 درصد ، مدیریت با 39 درصد ، کشاورزی با 25 درصد و فرهنگ و هنر با 7 درصد سهم اشتغال استان ما را به خود اختصاص داده اند. صدقیانی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با نظام های مختلف آموزشی و سایر نظام ها تفاوت اساسی دارد افزود : به عنوان یک دانشگاه کار آفرین و نسل سوم می تواند در تولید و اشتغال نقش ایفا کند . وی ادامه داد : نظام آموزشی در این دانشگاه تلفیقی بوده و بیش از 60 درصد و حتی در بعضی از رشته ها 75 درصد دروس به صورت عملی و مهارتی می باشد این در حالی است که سایر نظام های آموزشی نظری و بیشتر به صورت تئوری می باشند . وی گفت : همۀ دانش آموختگان این دانشگاه 512 ساعت دروس کارورزی را سپری می کنند که نشان دهندۀ این است که تمام دانش آموختگان این دانشگاه به صورت خلاق ، ایده پرداز ، پرسشگر و با تعامل بالا بار می آیند.

وی در ادامه داد : نمایشگاه با مشارکت 7 مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر ، مرکز شهرداری ، مرکز میاندوآب ، مرکز امام حسین ، مرکز ایران پارس ، جهاد کشاورزی ، ستاد استانی دانشگاه در قالب 16 غرفه تشکیل گردید.

وی اظهار داشت : دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان بعد از خروج از دانشگاه منتظر هیچ نهاد و هیچ کسی برای اشتغال و حرفه نمی مانند و می توانند با آموزشهایی که در طول تحصیل آموخته اند کار آفرینی کنند و صاحب شغل و حرفه شوند . حدود 70 درصد دانش آموختگان این دانشگاه  صاحب شغل و حرفه می باشند . دانشگاه علمی کاربردی استان به عنوان نماد اشتغال و برند کار آفرینی در جامعه مطرح شده است.

در پایان این مراسم از کارآفرینان و غرفه های برتر استان با اهدای لوح تقدیر، از زحمات و تلاش های آنان دربرگزاری نمایشگاه و ایجاد اشتغال در استان قدردانی شد.

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا