اخبار
۱۳۹۷/۰۵/۱۰          نخستین نشست علمی امنیت تدافعی و عملیاتی کشور در ارومیه برگزار می شود

معاون آموزشی و پرورشی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: نخستین نشست علمی امنیت تدافعی و عملیاتی کشور با هدف آماده سازی متخصصان برای پیکربندی سیستم ها برای مقابله با تهدیدات فعلی در 20 مرداد ماه در ارومیه توسط دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار می شود.
وحید سلوک پیش از ظهر امروز در نخستین نشست امنیت تدافعی و عملیاتی سایبری کشور که در محل خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: همیشه نباید منتظر تهدیدات بود که بعد از به وجود آمدن تهدید سراغ راهبرد دفاعی رفت و برای تامین امنیت نیاز است که همیشه خود را آماده نگه داشت پس نیاز است که با مکانیزم ها و روش های جدید تهدیدات و نحوه ی مقابله با آن ها آشنا بود.
وی افزود: دانشگاه صنعتی ارومیه برای اولین بار در سطح وزارت علوم و دانشگاه های کشور مبادرت به برگزاری نشست عملی امنیتی در حوزه سایبری تحت عنوان « نشست علمی امنیت تدافعی و عملیاتی » کرده است و از مهمانان و سخنرانان خارجی برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده که در حوزه های مشخصی مطالب علمی را در این نشست پوشش می دهند.
معاون آموزشی و پرورشی دانشگاه صنعتی ارومیه صریح کرد: نشست علمی امنیت تدافعی و عملیاتی یک روزه خواهد بود و در 20 مرداد ماه در پردیس مرکزی دانشگاه ارومیه واقعا در خیابان دانشکده مرکز تحقیقات ستاد دریاچه ارومیه برگزار شده و شامل چند جلسه سخنرانی علمی توسط متخصصان در حوزه مربوطه و به موازات آن دو کارگاه علمی تخصصی است و برگزار کننده این کنفرانس دانشگاه صنعتی ارومیه و مرکز آپای دانشگاه ارومیه بوده و از تمامی مراکز آپا دانشگاه های استان دعوت به عمل آمده است.
وی خاطرنشان کرد: رئوس سخنرانی های علمی شامل حوزه های امنیت ارز مجازی، وب تاریک و مزایا و معایب ناشی از آن و تهدیداتی جدیدی که در حال حاضر تمام جهان و به خصوص کشور ایران را مورد هدف قرار داده اند و مورد شناسایی قرار گرفته اند و نحوه شناسایی و مقابله با آن ها است.
سلوک تاکید کرد: دو کارگاه تخصصی شامل کارگاه ابزاری برای شناسایی و مقابله بات نت ها که به صورت عملی بوده و کارگاه آموزشی نحوه شناسایی تهدیدات ناشناخته برگزار می شود همچنین مهمان هایی از کشور های ترکیه و روسیه و مراجع امنیتی کشور از جمله پلیس فتا آذربایجان غربی در این نشست خبری حضور خواهند داشت و مخاطبان این نشست علمی عمدتا متخصصان امنیت خواهند بود اما شرکت برای عموم آزاد است.
وی در مورد هدف این کنفرانس اظهار داشت: هدف از این نشست علمی شناسایی آسیب پذیری های داخل سازمان های مختلف به خصوص دولتی و آماده سازی متخصصان برای پیکر بندی سیستم ها در حد نیاز برای مقابله با تهدیدات فعلی است و تهدیداتی که در حال حاضر شبکه های ایران را تهدید می کند استفاده از آسیب پذیری های ویندوز 10 و سیستم های هوشمند است.

حضور سخنرانانی از روسیه و ترکیه در نشست علمی

دبیر اجرایی این نشست علمی سخنران دیگر این مراسم اظهار داشت : آقای نیکیتا تاراکانوب از روسیه که در کنفرانس بلک هت 2017 آمریکا حضور داشته است به عنوان محقق مستقل در این نشست علمی به سخنرانی می پرازد و آقای کران عبدالله اوغلی از ترکیه در خصوص ارز مجازی و نقاط ضعف و قوت آن به سخنرانی می کند زیرا که هم سرمایه گذار ارز مجازی هست و هم علم این رشته را دارا است.
وی افزود:از دیگر سخنرانان این مراسم می توان به آقایان امیر کیانی، رسولی، لاجوردی،بابک وحید آزاد و آقای دارابی که آسیب پذیری سیستم فیسبوک را کشف کرد و از طرف این سایت جایزه ای به ایشان تعلق گرفت و خانم طلاوند اشاره کرد.
تاج بخش با بیان این که ثبت نام از طریق سایت انجام می شود تاکید کرد: ظرفیت پیش بینی شده 200 نفر بوده و مهلت ثبت‌نام تا 13 مرداد است و هزینه ثبت نام برای شرکت در این کنفرانس و کارگاه ها مبلغ 150 هزار تومان برای دانشجویان و 200 هزار تومان برای سایر افراد است و با احتساب کد تخفیف 50 هزار تومان از این مبلغ کسر می شود.
وی تصریح کرد برای پوشش بخشی از هزینه های برگزاری کنفرانس این هزینه دریافت می‌شود و مدرکی که در کارگاه ها ارائه می شود از دانشگاه صنعتی ارومیه و سازمان برنامه ریزی بوده و هزینه برگزاری مراسم بالغ بر 40 میلیون تومان برآورد شده است./فارس

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا