اخبار
۱۳۹۶/۱۱/۲۷          شکست رسانه‌های سنتی از رسانه‌های دیجیتال

مشاور وزیر و رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور ٣٦٠ هزار کد شامد برای فعالان فضای مجازی در کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، سید مرتضی موسویان با اشاره به لزوم دریافت این کد شناسایی از سوی فعالان فضای مجازی اظهار کرد: شامد یک کد منحصر به فرد است که معرف فعالان فضای دیجیتال بوده و در واقع فعالان  این فضا از طریق آن شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سال ١٣٩٤ شورای عالی فضای مجازی، ایجاد فضای سالم، مفید و ایمن باید در کشور عملیاتی شود، تصریح کرد: از نظر این وزارت‌خانه فضا، محتوا و بسترهای دارای کد شامد سالم، مفید و ایمن است و آنهایی که فاقد کد شامد هستند فعالیت آنها از نظر ما غیررسمی و تخلف است.

وی با اشاره به تلاش وزارتخانه برای توسعه نظارت‌های عمومی گفت: کد شامد سبب می‌شود مردم خود نظارت بر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرند .

موسویان با استقبال از ایجاد انجمن فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در استان سمنان افزود: ضرورت ایجاد این انجمن‌ها احساس می شود و این مرکز پیش‌نویس آیین نامه‌ای را در دست تدوین دارد تا بر اساس آن در استان‌ها شورایی در این ارتباط با ریاست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تشکیل شود.

مشاور وزیر ارشاد اسلامی ادامه داد: این شوراها با حضور سایر مدیران مرتبط با هدف نظارت و تحقق فضای سالم، مفید و ایمن در استان‌های مختلف تشکیل خواهد شد و از این طریق ارتباطی بین مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی. فعالان فضای مجازی و مردم ایجاد خواهد شد .

رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری اینترنت و فضای مجازی در جهان به بیان تاثیر شبکه‌های اجتماعی در عصر حاضر پرداخت و افزود: در دنیا تنها دو کشور آمریکا و چین دارای شبکه‌های اطلاعات ملی هستند.

موسویان با تاکید بر اینکه تحقق شبکه ملی اطلاعات در کشور از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: رسانه‌های سنتی در حال حاضر از رسانه‌های مدرن شکست خورده‌اند و امروز کسانی دست بالا را دارند که در فضای مجازی موج‌آفرینی می‌کنند.

رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد بر توسعه آموزش سواد رسانه ای در کشور تاکید کرد و گفت: برای مقابله با موج رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای را در کشور ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا