اخبار
۱۳۹۶/۰۸/۲۴          رسانه های محلی به عنوان موثرترین عامل رشد اجتماعی

امروزه نشریات و رسانه های محلی به عنوان موثرترین عامل رشد اجتماعی نقش اساسی در جهت توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی شناخته می شوند تا پلی بین مردم و مسئولان بوده و با مطرح کردن کمبودهای استان و رساندن آنها به گوش متولیان امر گامی در راستای توسعه استانی بردارند.

 به هر حال جامعه رسانه‌ای استان آذربایجان غربی همچون سایر استان‌های کشور اکنون فعالیت گسترده ای داشته و تأثیرگذاری زیادی در عرصه های مختلف دارند.

جامعه رسانه‌ای نیز همچون سایر بخش‌ها دارای تشکل صنفی خاصی بوده که بر اساس قوانین و مقررات باید فعالیت‌ها و اقدامات مختلف این حوزه توسط این تشکل صورت گیرد.

اکنون "خانه مطبوعات" را باید به عنوان اصلی‌ترین تشکل حوزه رسانه‌ها دانست تشکلی که تمامی فکر و ذکر اعضای آن به خدمات رسانی و حمایت از جامعه مطبوعاتی استان است چرا که اکنون چالش های اساسی در عرصه رسانه استان وجود دارد و باید بتوان با انجام اقدامات مختلف این مشکلات و چالش ها را کاهش داد.

در این راستا نخستین نشست هم اندیشی هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اعضا، امروز در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی در این نشست با تاکید به اینکه خانه مطبوعات به هیچ عنوان اعتقادی بر واگرایی ندارد چرا که تنها آفتی است که می تواند حلقه رسانه ها را گسسته می کند، گفت: آفتی که جامعه رسانه ای استان را تهدید می کند واگرایی است که واگرایی از محتوا تهی می سازد و وقتی از محتوا تهی ساخت اثرگذاری ها صفر می شود و وقتی اثرگذاری صفر شد دیگر رسانه ها جایگاه خود را از دست خواهند داد.

یوسف پیربوداقی اظهار داشت: براساس تصمیم گیری های انجام شده بخشی از وظایف معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه مطبوعات منتقل می شود که انجام آنها جز با همکاری، همدلی و کوشش اصحاب رسانه امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید شاهد روزی باشیم تا هر خبرنگاری که مورد بی مهری یا کم لطفی قرار گرفته و یا حقی از آن ضایع شده توسط خانه مطبوعات به حق و حقوق خود دست یابد.

پیربوداقی اضافه کرد: خانه مطبوعات مرجع، مامن و نشیمن گاه اصحاب رسانه است و باید وکیل مدافع تمام فعالین حوزه رسانه باشد نه وکیل مدافع خود و اعضای خود.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گلایه مدیران کل از محتوای رسانه ها و نشریات موج می زند، خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی به رسانه ها نیازمند همگرایی است تا با برگزاری دوره های آموزشی و نشست های نقد و بررسی شاهد ارتقای کیفیت رسانه ها باشیم.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از برگزاری نمایشگاه مطبوعات در ایام رسانه خبر داد و گفت: نمایشگاه مطبوعات حلقه واسط و ارتباط قوی بین مطبوعات، رسانه ها و مردم است و باعث نزدیکی هرچه بیشتر مردم به رسانه ها و مطبوعات می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات نمایانگر پتانسیل ها، ظرفیت ها و توانمندی های یک مجموعه رسانه است، گفت: امیدواریم شاهد تعامل و ارتباط نزدیک بین مدیران بخش خصوصی و اجرایی با رسانه ها در این نمایشگاه باشیم و ارتباط دو سویه نزدیکتری بین رسانه ها، مدیران اجرایی و مردم برقرار شود.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به ساماندهی خبرنگاران استان گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این حوزه انجام شده است، طرح ثبت‌نام خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در سامانه جامع خانه‌های مطبوعات و مشارکت بیشتر آنها در فعالیت‌های خانه مطبوعات است.

یداله قربانی اظهار داشت: راه اندازی سایت خانه مطبوعات این امکان را ایجاد کرده است تا خبرنگاران استان ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و بانک اطلاعات به روز و ارزشمند خبرنگاران استان را شاهد باشیم.

وی افزود: افرادی که در این سامانه ثبت نام کنند، به عنوان اعضای خانه مطبوعات شناخته می شوند.

در ادامه این نشست تعدادی از خبرنگاران حاضر در نشست نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

تعیین سخنگوی واحد در خانه مطبوعات، برگزاری دوره های آموزشی، تشکیل بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران و مولفین، برگزاری کارگاه نقد و تحلیل محتوا، رسیدگی به وضعیت کیوسک ها، تشکیل اتاق فکر در خانه مطبوعات، ساماندهی خبرنگاران، رفع مشکل بیمه خبرنگاران و موارد دیگر از مهمترین مباحثی بود که توسط خبرنگاران در این نشست عنوان شد.


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا