اخبار
۱۴۰۱/۱۲/۲۱          نظامی گنجوی» متعلق به ایران است.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی مؤسسه آموزش عالی آفاق گفت: «نظامی گنجوی» یک حکیم نامدار ایرانی بوده و متعلق به ایران است.

دکتر عباس مکرم در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: دولت ترکیه مولانا شاعر بزرگ ایرانی را به عنوان شاعری ترکیه‌ای به دنیا معرفی می‌کند و جمهوری آذربایجان نیز برای مصادره نظامی گنجوی تلاش‌های فراوانی کرده است.

وی افزود: بی‌تردید اهتمام لازم جهت پاسداشت و احیای هویت ملی ایرانی این شاعر بزرگ اقدامی است شایسته و بایسته که بر حفظ میراث فرهنگی کشورمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی مؤسسه آموزش عالی آفاق با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه‌ها و همایش‌هایی در راستای بزرگداشت نظامی گنجوی شاعر پرآوازه ایرانی، تصریح کرد: امیدواریم با تلاش در این مسیر بتوانیم نظامی گنجوی و دیگر شاعران ایرانی را به درستی به جهان معرفی کنیم.

مکرم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اولین همایش ملی "بزرگداشت نظامی گنجینه حکمت ایران" اشاره و اضافه کرد: این همایش 23 اسفندماه به صورت حضوری و مجازی در ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: مقالات دریافتی پس از داوري‌هاي انجام شده به صورت سخنراني، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته می‌شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی مؤسسه آموزش عالی آفاق، برنامه‌هاي اين همايش را شامل سخنراني صاحب‌نظران و شخصيت‌های كشوري و استانی، ارايه مقالات پذيرفته شده به‌صورت شفاهی و پوستر و برگزاری پنل‌های تخصصی عنوان کرد.

مکرم از ثبت مقاله‌های ارائه شده در سایت‌های Civilica و isc خبر داد و اضافه کرد: بازشناسی آثار نظامی، موسیقی در آثار نظامی، روانشناسی در آثار نظامی، ایران‌دوستی در آثار نظامی و انسان‌دوستی در آثار نظامی، سیری در اندیشه و تفکر نظامی، باورهای اخترشناسی در آثار نظامی، بازآفرینی شخصیت‌ها در آثار نظامی، رنگ و مفاهیم نمادین آن در خمسه‌ی نظامی و بررسی تطبیقی مفاهیم نمادین چهارپایان در آثار نظامی از محورهای این همایش هستند.

نخستین همایش ملی نظامی‌شناسی در ارومیه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزش عالی آفاق و با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی، اساتید دانشگاه، شاعران، پژوهشگران و دانشجویان حوزه ادبیات برگزار می‌شود.

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا