اخبار
۱۴۰۱/۱۲/۲۱          اجازه نمی‌دهیم مشاهیر کشورمان را دیگران مصادره کنند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نظامی گنجوی از شاعران برجسته و پرآوازه ایران است و اجازه نمی‌دهیم مفاخر، مشاهیر و بزرگانمان را دیگران به نام خود مصادره کنند.

علیرضا نوروزی امروز در نشست هماهنگی همایش ملی بزرگداشت نظامی گنجینه حکمت ایران، اظهار کرد: بحث نظامی گنجوی بحث بسیار مهمی است، چرا که شاهدیم شخصیت‌پردازی خاصی از این شخصیت ادب ایرانی در کشور آذربایجان صورت می‌گیرد درحالیکه نظامی بخش مهمی از تاریخ و هویت فرهنگی ما را تشکیل می دهد.

وی افزود: داشته‌ها و هویت ما، میراثی ماندگار از بزرگان و گذشتگان است و عزم راسخ دولت صیانت از این میراث است که این نیازمند جهاد تبیینی و فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه پاسداشت نظامی گنجوی به عنوان یک میراث مذهبی و ملی یک ضرورت است، اضافه کرد: به منظور شناساندن اشعار و آثار پرمحتوای این شاعر بزرگ برای عموم علاقمندان شعر و ادب نخستین همایش ملی بزرگداشت نظامی گنجینه حکمت ایران برگزار می‌شود.

نوروزی بر پرهیز از نگاه ویترینی و توجه به محتوا و زیرساخت‌ها تاکید کرد، افزود: برخود می‌بالیم که نخستین همایش ملی بزرگداشت نظامی گنجینه حکمت ایران را در ارومیه برگزار می‌کنیم و باید تلاش شود تا کیفیت برگزاری همایش هر سال ارتقا یابد.

وی ادامه داد: مقارنت نیمه شعبان و روز بزرگداشت شهدا با ایام بزرگداشت حکیم نظامی را به فال نیک می‌گیریم، این مناسبت‌ها می‌توانند آینده‌ای روشن را رقم بزنند و جهان علم و فرهنگ را از تاریکی به روشنایی رهنمون کنند، ضمن اینکه باید ادامه‌دهنده راه شهدا، رزمندگان، ایثارگران باشیم.

همایش ملی نظامی‌شناسی در ارومیه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزش عالی آفاق 23 اسفندماه صبح و عصر در ارومیه برگزار می شود.

بازشناسی آثار نظامی، موسیقی در آثار نظامی، روانشناسی در آثار نظامی، ایران‌دوستی در آثار نظامی و انسان‌دوستی در آثار نظامی، سیری در اندیشه و تفکر نظامی،  باورهای اخترشناسی در آثار نظامی، بازآفرینی شخصیت‌ها در آثار نظامی، رنگ و مفاهیم نمادین آن در خمسه‌ی نظامی و بررسی تطبیقی مفاهیم نمادین چهارپایان در آثار نظامی از محورهای این همایش است.

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا