اخبار
۱۴۰۱/۱۱/۰۹          خبرنگاران امید به جامعه تزریق کنند

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اولویت خبرنگاران باید تزریق امید، آگاهی به جامعه باشد.

علیرضا نوروزی ۸ بهمن ماه در جمع خبرنگاران و فعالین فضای مجازی منطق آزاد ماکو با اشاره به اینکه مشکلات خبرنگاران و فعالین فضای مجازی باید در بین این صنف حل و فصل شود، افزود: مدیریت فضای رسانه ای بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است ولی مدیریت فضای مجازی برعهده شورای عالی فضای مجازی است که امید داریم با ایجاد شعبه هایی از این شورا در استانها بر مدیریت این فضا نظارت کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالین فضای مجازی در چارچوب قوانین فعالیت کنند و با مطالعه صحیح خبر و قوانین پیرامون آن از ایجاد شبهه و تخریب افراد در جامعه جلوگیری کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه متاسفانه طی ادوار گذشته توجه ویژه به خانه مطبوعات نشده افزود: با تدابیر اتخاذ شده و از سر گیری فعالیت خانه مطبوعات استان به استاندارد ترین شکل امید داریم شاهد رخداد رویداد های خوبی در این حوزه باشیم.

وی بر پالایش اعضا و بررسی دقیق صحت عضویت اعضای این خانه در استان اشاره کرد و گفت: در دوره های مدیریت قبلی متاسفانه به اینامر پر اهمیت کم لطفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین مشکل اساسی نشریات استانی را عدم رعایت قوانین از سوی بعضی نشریات و چاپ خانه ها عنوان کرد و گفت: بعضی از نشریات معدود وجود دارند که صرفا به خاطر چاپ آگهی و دریافت یارانه چاپ فقط چند نسخه از نشریه را چاپ می کنند که این خلاف قانون است که ما بحث راستی آزمایی نشریات را در دستور کار داریم.

به گزارش ایسنا،وی گفت:خبرنگاران اگر عضو خانه مطبوعات شوند تمامی فرایند درج خبر به صورت قانونی و با روال کار تخصصی پیگیری می شود که در صورت رخداد مشکلات حقوقی این خانه مطبوعات است که پیگیر حق خبرنگار است.

نوروزی ادامه داد: خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات نیستند از هیچ امتیاز و مزیت این خانه استفاده نخواهند کرد.

انتهای پیام

 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا