اخبار
۱۴۰۱/۰۸/۱۰          بسیج سازندگی در قالب طرح محرومیت زدایی، آستین های همت خود را بالا زده است

رییس بسیج سازندگی کشور:
بسیج سازندگی در قالب طرح محرومیت زدایی، آستین های همت خود را بالا زده است

سردار محمد زهرایی گفت: در قالب طرح جامع محرومیت زدایی ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا به مدت پنج سال تحت پوشش فعالیت‌های بسیج سازندگی قرار گرفته است.

 «سردار محمد زهرایی» عصر روز گذشته (9آبان) در نشست با خبرنگاران در ارومیه افزود: محلات محروم کشور نیز به تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ روستا شناسایی شده که ۳۲۵ محله را برای اجرای طرح های محرومیت زدایی محله محور انتخاب کرده و مسائل مهم آنها جهت بررسی و کارهای عملیاتی در اولویت کار بسیج سازندگی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار نیروی جهادی در کشور فعال است، ادامه داد:  این گروه‌های جهادی با حضور نیروهای مردمی و داوطلب بسیجی بر حسب ضرورت برای کمک به مردم و نظام ماموریت‌های جهادی و انقلابی خود را در کنار دولت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در ۲۸ آبان ماه افزود: این رزمایش با ۱۲ نوع خدمت در کل کشور و  در یک‌هزار نقطه با عنوان یک‌هزار قرارگاه آغاز می شود.

سردار زهرایی بیان کرد: خدمات ارائه شده در قالب بسیج اصناف، طرح همگام با کشاورز، نهضت کمک مومنانه، مسکن محرومان، اقتصاد مقاومتی و سایر موارد مهم شناسایی شده است.

وی بیان کرد: جریان جهادی در دو مقوله در کشور دنبال می شود مقوله محتوایی و اندیشه ورزی و مقوله عملیاتی که قرارگاههای جهادی در زیر عنوان این موارد فعالیت می‌کنند.

سردار زهرایی اضافه کرد: مقرر شده است طی پنج سال یکهزار قرارگاه جهادی در سطح کشور راه اندازی شود که با نقطه مطلوب با ۱۶۵ قرارگاه راه اندازی شده فاصله زیادی است.

وی با اشاره به اینکه در ۵۴۳ شهرستان شورای جهادی وجود دارد، گفت: ۳۲ مجمع جهادی در استان‌های کشور با گروه‌های ۱۲ گانه مشغول کار هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی درتعریف رابطه و نسبت بسیج با دولت افزود: بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی در عرصه کمک کنندگی است و گاها مارا جای دولت میشناسند که خطاست.

وی بیان کرد: ۲۵ درصد روستاهای کشور شاهد عملیات محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی هستند.

سردار زهرایی ادامه داد: بسیج با شبکه مویرگی خود با ۱۶۰ هزار رده و دفتر و کانون مشکلات مردم را شناسایی و در راستای رفع آنها تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: آب شرب روستایی، آب کشاورزی، مسکن و تولید از جمله مشکلات شاخصی است که بعد از شناسایی انجام شده سراغ دولت رفتیم و اعلام آمادگی برای همکاری کردیم که به تفاهم نامه ای منتهی شد.

رئیس بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: کشور نزدیک به ۱۳۰ میلیون هکتار در بالادست قنات دارد که ۳۲ میلیون هکتار آبخیزداری شده و ۹۰ میلیون هکتار آبخیز و ابخوان داری نشده داریم که از دلایل سیل و خشکی قنوات است و درصدد هستیم ۱۰ هزار قنات و استخر را در این زمینه ایجاد احیا کنیم.

وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد انجام دهد، حداقل ۳۰ درصد بیش از منابعی که ما صرف می کنیم صرف خواهد کرد و یک بازوی سوم هم به کمک دولت آمده است و افراد درگیر در این جریان محرومیت زدایی در این عرصه توانمند می شوند.

سردار زهرایی گفت: ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۱۶ هزار روستا نیازمند آب شرب سالم و پایدار هستند و با توافقی که شده قراردادی بسته شده است که برای هفت هزار و ۱۳۸ روستا آب شرب تامین شود و ۳۰۰ روستا سهم آذربایجان غربی است.

وی افزود: از اردیبهشت امسال این طرح شروع شده و باید ۳۰ ماهه تمام شود و ۳۰۰ روستا هم اکنون تمام شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: در این استان باید ۳۰۰ روستای دیگر نیز در این طرح گنجانده شود که در برنامه و دستور کار است.

وی با بیان اینکه تورم کار را برای گروه‌های جهادی کند کرده است، گفت: ورود جدی به مسکن شهری پیدا نکردیم و در مسکن روستایی تفاهم سه جانبه نوشتیم و فعلا درگام اول برای  احداث ۴۰ هزار مسکن مددجوی کمیته امداد اقدام شده که از امسال تا ۳۰ ماه آینده احداث خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: کار احداث ۷۰۰ واحد تمام شده و یکهزار و ۶۰۰ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا