اخبار
۱۴۰۱/۰۵/۱۷          ‍ « پیام تبریک »
«نون و القلم و ما یسطرون» 
سوگند به قلم و آنچه می نگارد.
 
هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید صارمی به زیبایی و به پاس زحمات وخدمات ارزنده خبرنگاران و فعالان عرصه خبر ” روز خبرنگار ” نامگذاری شده است ؛ این روز فرصتی است که از زحمات بی دریغ و بی ادعای اصحاب قلم و خبر قدردانی شود . کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد. لازمه خبرنگار خوب بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت، که سه اصل مهم در کار خبری است بتواند موفق عمل کند.
 
اصول اخلاقى حرفه روزنامه‌نگارى مقرر مى‌دارد که روزنامه‌نگاران در هر مرحله و مقامى که باشند باید به خیر و مصلحت جامعه ایمان کامل داشته باشند. کوشش براى تأمین منافع شخصى و کوشش براى پیش بردن مقاصد خصوصى که با مصلحت جامعه سازگار نباشد، خلاف اصول و آئین‌ اخلاقى روزنامه‌نگارى است. تخطئه مردم و تهمت و افتراء به اشخاص از جمله جرائم بزرگ حرفه روزنامه‌نگارى است.
 
بی تردید کارکرد رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است، رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.
 
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهاست ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کرده و می کنند ، خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

 ۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز استان آذربایجان غربی و کشور تبریک عرض نموده وضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه، جد و جهد شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم.

بی شک در کنار توجه به ارتقای جایگاه خبر و خبرنگار و حل مشکلات معیشتی و رفاهی این قشر زحمتکش  ، دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور ، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و مبازه با فساد جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود. از ایزدمنان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی و اعتلای خبر  و رسانه آرزومندیم.

هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان غربی بر خود وظیفه می داند ضمن تبریک ۱۷ مردادماه از زحمات و تلاش های شبانه روزی شما فعالان رسانه ای و خبری استان قدردانی نماید.

هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی

خانه مطبوعات و رسانه‌های 
آذربایجان غربی




دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا