اخبار
۱۴۰۱/۰۳/۲۶          طرح جامع عفاف و حجاب ویژه کارکنان ادارات آذربایجان غربی اجرا می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی؛

طرح جامع عفاف و حجاب ویژه کارکنان ادارات آذربایجان غربی اجرا می‌شود

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح جامع عفاف و حجاب ویژه کارکنان ادارات اجرا می‌شود گفت: طرح جامع عفاف و حجاب در قالب قرارگاه ۲۱ تیر و همزمان با سراسر کشور در این استان انجام می‌شود.

به گزارش اروم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین «بهنام دلریش» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این رابطه، ستاد به موضوع “گشت ارشاد مسئولان” از بُعد نظارتی و جهاد تبیین، اقدام می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تشکل‌های مردمی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: بی‌تردید هر چه بازوی مردمی تقویت شود به اهداف و رسالت خود دست خواهیم یافت چراکه تمرکز بیشتر ماموریت‌ها بر روی مردمی‌شدن است و بنابراین از قدرت و توان و دغدغه‌های مردمی برای مطالبه‌گری استفاده می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر بحث تربیت مربیان نیز امسال به صورت کیفی و علمی انجام می‌شود و آموزش‌ها نیز در ۳ مرحله پایه‌ای، مهارتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

وی از پیگیری موضوع “مطالبه‌گری” در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و ابراز داشت: در این راستا با توجه به اینکه مردم به عنوان ولی‌نعمت مسئولان مطرح هستند، ثبت نام مردمی برای داشتن پشتوانه قانونی به منظور تبیین مطالبات آنها از دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود که تاکنون بیش از ۲۳۵ گروه جهادی امر به معرو ف و نهی از منکر با محوریت مطالبه‌گری از مسئولان راه اندازی شده است.

دلریش، در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ شهروندی نباید در دستگاه‌های دولتی مورد بی‌مهری قرار گیرد، بیان کرد: توهین به ارباب رجوع توسط ماموران دولتی جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در صورت اهانت به ارباب‌رجوع، گشت مسئولان در وهله اول به صورت تذکر لسانی با وی برخورد کرده و در گام‌های بعدی تذکر کتبی، اقدام رسانه‌ای و گزارش به وزارتخانه در دستور کار قرار می‌گیرد و برای تبیین این مسئله نیز در قالب سخنرانی‌ها در نماز جمعه و مساجد استان به تبیین این مسئله پرداخته می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، گفت: هم‌اینک نظارت و ارزیابی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی انجام شده و در قالب آن باید منکرات نیز تبیین شود.

وی، از راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف نیز خبر داد و گفت: همچنین در حوزه‌های علمیه، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی نیز موضوع امر به معروف و نهی از منکر پیگیری می‌شود.

دلریش تصریح کرد: در موضوع مساجد و محلات نیز شوراهای مساجد و محلات در قالب امر به معروف برقرار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر در امر به معروف و نهی از منکر، گفت: هم‌اینک ترویج فرهنگسازی معروفات با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و آثار مرتبط با فریضتین در دستور کار قرار دارد چون این امر یک نعمت بزرگ است و باید قدردان آن بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد “لشکر سایبری” در سطح استان، اظهار داشت: در این راستا خبرگان عرصه فضای مجازی شناسایی شده و ایجاد شبکه توسط ستاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان‌غربی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نیروهای مسلح و همچنین جرای طرح‌های آموزشی با محوریت ضابطان امر به معروف را دنبال می‌کنیم تا به این ترتیب زمینه برای فعالیت‌های مردمی بیشتر فراهم شود.

دلریش، در پایان سخنان خود گفت: قرارگاه ۲۱ تیر برای اجرای طرح جامع عفاف و حجاب در ۷ گام و همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود و بر اساس شاخص‌های ارائه شده به دستگاه‌های اجرایی و اداری نسبت به بازرسی و بهبود وضعیت حجاب و عفاف کارکنان در ادارات اقدام خواهیم کرد.

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

 


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا