اخبار
۱۴۰۰/۰۲/۱۷          اتمام واکسیناسیون دانشجویان حاضر در عرصه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تا هفته آینده
 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره واکسیناسیون دانشجویان گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های مهم وزارت بهداشت در ماه های اخیر این بوده است که تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی با اولویت دانشجویانی که درعرصه های بیمارستانی و بالینی حضور دارند و احتمال تماس با بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا را دارند واکسینه شوند، دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز از همان ابتدا تمامی 255 رزیدنت ها را واکسینه کرد. 

 دکتر کامران دهقان درباره واکسیناسیون انترن ها افزود: با توجه به احتمال تماس انترن ها با بیماران، انترن های رشته پزشکی هم در اولویت بعدی قرار گرفتند و حدود 260 نفر از انترن ها (تقریبا تمامی انترن ها) واکسینه شدند.  

 وی درباره اولویت بندی سایر دانشجویان بیان کرد: براساس تصمیم گیری کمیته واکسیناسیون دانشگاه سایر دانشجویان بالینی نیز به ترتیب اولویت و خطری که برای ابتلا کووید 19 وجود داشت، واکسینه می شوند که اولویت بندی مصوب بعد از رزیدنت ها و انترن ها، به ترتیب شامل انترن های دندانپزشکی بود که با هماهنگی های لازم از امروز واکسیناسیون این گروه نیز آغاز شده است. 

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه افزود: اولویت بعدی اکسترن های پزشکی (دانشجویان حاضر در عرصه پزشکی تحت عنوان کارآموزان پزشکی) بودند که با هماهنگی های لازم با دانشکده پزشکی، از امروز واکسیناسیون این گروه نیز آغاز شده است. 
 
 دکتر دهقان درباره محل واکسیناسیون دانشجویان ابراز کرد: محل واکسیناسیون دانشجویان، بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد ارومیه است و واکسیناسیون در این محل در جریان است و با هماهنگی دانشکده پزشکی و معرفی که از بیمارستان دریافت می کنند، همکاران محترم معاونت بهداشت واکسیناسیون را انجام می دهند.
 
 به گفته دکتر دهقان، اولویت بعدی اکسترن های دندانپزشکی است که به زودی واکسیناسیون این گروه نیز آغاز می شود. 

وی تشریح کرد: اولویت بعدی دانشجویان پرستاری و مامایی (آنهایی که در عرصه حضور دارند) می باشد و پس از آنها نیز نوبت به دانشجویان پیراپزشکی می رسد به ویژه دانشجویان در عرصه شامل رشته های هوشبری، اتاق عمل، رادیولوژی و علوم آزمایشگاهی که واکسینه می شوند.
 
 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: امروز هماهنگی های لازم نیز برای واکسیناسیون دانشجویان داروسازی که در عرصه بالین حضور دارند انجام شد. همچنین لیست دانشجویان بهداشت عمومی نیز آماده شده است و براساس اولویت واکسیناسیون انجام می گیرد. 

 دکتر دهقان درباره سهمیه واکسن دانشجویی ابراز کرد: خبر مهم اینکه در روزهای گذشته نامه‌ی اورژانسی تحت عنوان درخواست برآورد تعداد واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون دانشجویان حاضر در عرصه های بالین از طرف معاونت آموزشی وزارت خانه دریافت شد که بلافاصله لیست را تکمیل کرده و ارسال کردیم.  

 به گفته دکتر دهقان، همچنین لیست دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد و 5 دانشگاه اقماری در شهرهای سلماس، نقده، میاندواب بوکان و مهاباد را درخواست کرده بودند که این ها را نیز استخراج کرده و ارسال کردیم.  

 وی در ادامه افزود: واکسن های دانشجویان توسط وزارت خانه در حال تامین است که به اسم دانشجویان مجددا خواهد آمد. بنابراین جای نگرانی نیست و اولویت بندی درست براساس تعداد واکسن های موجود ما در کمیته دانشگاهی واکسیناسیون انجام می شود.  

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: با تامین واکسنی که از طرف وزارت خانه و همت همکاران دانشگاه برای واکسیناسیون گروه های پرخطر با علم به اینکه گروه های مربوط به معاونت درمان به طور کامل واکسینه شده اند، صورت می گیرد تا هفته آینده تمامی این دانشجویان در عرصه واکسینه شوند. 

 دکتر دهقان گفت: با برآورد دانشگاه و براساس اولویت های ذکر شده از 6 دانشکده ، تعداد 4 هزار و 600 واکسن برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان و 500 عدد نیز برای دانشگاه آزاد درخواست کردیم. 

 وی درباره زمان پایان واکسیناسیون دانشجویان در عرصه افزود: تمامی دانشجویانی که در عرصه های بالین حضور دارند شامل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در اولویت و پس از آنها دانشجویان پرستاری، مامایی و پیراپزشکی وحتی دانشجویان PHD و ارشدی که در آزمایشگاه هرگونه تماس با بیماری یا بیمار داشته باشند، واکسن دریافت می کنند.

 خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا