اخبار
۱۴۰۰/۰۲/۱۵          ۹ شهر آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز خارج شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: با کاهش روند بستری در بسیاری از شهرهای آذربایجان غربی، ۹ شهرستان در این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

علی مصطفوی در این زمینه با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، هشت شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که ۶ مورد کمتر از هفته گذشته است، افزود: ارومیه به همراه ماکو، سلماس، چایپاره و خوی در شمال و همچنین میاندوآب، مهاباد و اشنویه، در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: شهرهای شاهین‌دژ، پلدشت، بوکان، نقده، شوط، چالدران، تکاب، پیرانشهر و سردشت در آذربایجان غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

طی ۲۴ ساعت گذشته یکهزار و ۳۹ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۲۴۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

هم اکنون ۲۴۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی قرار دارند که از این تعداد ۵۵ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

با فوت ۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته کل فوتی‌ها به چهار هزار و ۲۶۰ نفر رسیده است و تاکنون ۱۵۶ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

☫ شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا