اخبار
۱۳۹۹/۱۲/۰۴          روند ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی با شیب ملایمی در حال افزایش است

روند ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی با شیب ملایمی در حال افزایش است/موردی از ویروس انگلیسی در استان گزارش نشده است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹ در استان با شیب ملایمی روبه افزایش است، گفت: تداوم روند فعلی به قرمز شدن شهرهای استان منجر خواهد شد. فرمانداران، مدیران دستگاه های مربوطه و مردم باید خطر شروع موج چهارم کرونا را جدی بگیرند و بدون درنگ نسبت به اجرای دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها اقدام نمایند.

محمدمهدی شهریاری در یکصد و سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه یکسال از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در استان می گذرد، افزود: در این مدت همپای ستاد ملی، مدیران و گروه های مختلف تلاش‌های ویژه ای را انجام دادند که قابل تقدیر است.

وی کارنامه نظام را در مدیریت کووید۱۹ بی نظیر دانست و گفت: علیرغم هجمه های سنگین تبلیغاتی دشمن و پیش بینی هایی که برای تلفات بسیار در ایران بر اثر کرونا داشتند اما به همت یک تلاش جمعی و ستاد فرا قوه ای، ایران عملکرد شگفت انگیزی داشته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بسیاری از کشورهای مدعی علیرغم بهره مندی از امکانات و نیروی انسانی کافی در مدیریت کرونا زمین گیر شدند. در حالیکه در ایران با همه محدودیت های موجود اقدامات درخور شایسته ای انجام گرفت.

شهریاری اقدامات دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت و ساخت بیمارستان‌ها را از جمله دلایل مدیریت موفق در مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: اگر این اقدامات صورت نمی گرفت از جمله در آذربایجان غربی که زیرساخت های بهداشتی و درمانی خوبی ایجاد شده باعث شده تا استان با مشکل جدی مواجه نشود.

وی تامین زیرساخت های ارتباطی را دیگر اقدام شاخص دولت در مدیریت بیماری کرونا برای آموزش های مجازی و کسب و کارهای اینترنتی دانست و افزود: در آذربایجان غربی سال ۹۶، ۱۷۰ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار بودند درحالیکه امروز این آمار به بیش از ۲ هزار روستا رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی یکی از اقدامات شاخص استان در مدیریت امروز کرونا را افزایش بیمار یابی برای شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه افراد درگیر دانست و گفت: میزان بیمار یابی در استان بیش از میانگین کشوری است.

شهریاری با اشاره به اینکه موردی از ویروس انگلیسی در استان شناسایی و گزارش نشده است، افزود: کیت های تشخیص ویروس انگلیسی در استان مهیا شده که به شناسایی سریع مبتلایان احتمالی کمک می کند.

وی تصریح کرد: میزان استفاده از ماسک در استان بویژه در ادارات و صنوف کاهش یافته است.

استاندار آذربایجان غربی از فرمانداران و مدیران دستگاه های متولی خواست تا در اجرای محدودیت ها متناسب با رنگ بندی شهرستانها با جدیت عمل کنند.

 

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا