اخبار
۱۳۹۹/۱۲/۰۱          برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای برای مسئولان استان آذربایجان‌غربی ضروری است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مسئولان باید با گسترش فضای مجازی و تنوع رسانه‌ها دقت بیشتری در ارتباطات رسانه‌ای خود داشته باشند، گفت: دوره آموزشی رسانه‌ای برای مسئولان استان یکی از الزامات اساسی است که باید برگزار شود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در یکصد و سی و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر لزوم ترویج آموزش جهادی در همه شهرستان‌های استان تاکید کرد و افزود: این موضوع به مسئولان مربوطه شهرستان‌ها ابلاغ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های جمعیتی مدنظر مقام معظم رهبری نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در این خصوص مکاتبات لازم را با نمایندگان مجلس انجام دهد تا طرح‌ها و سیاست‌های تشویقی لازم از سوی مجلس مطرح و تصویب شود.

امام جمعه ارومیه همچنین بر لزوم تقویت کارگروه فضای مجازی استان برای مدیریت و کنترل این فضا تاکید و اظهار کرد: بودجه لازم برای این بخش باید در اسرع وقت تزریق شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر برخورد با متخلفان شبکه‌های مجازی گفت: کارگروه فضای مجازی استان با فعالیت بیشتر کنترل و مدیریت این فضا را به دست بگیرد.

علی مصطفوی همچنین به وضعیت افزایش شیوع کرونا در استان اشاره کرد و افزود: چند شهر استان از دیروز به وضعیت نارنجی برگشته‌اند که باید برای کنترل وضعیت و جلوگیری از افزایش ابتلایان به کرونا، اطلاع رسانی‌های لازم به مردم صورت گیرد.

وی همچنین از آغاز ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات ۱۴۰۰ از روز ۱۸ اسفند ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: تمامی تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه و حضور حداکثری مردم در این انتخابات اتخاذ شود.

مصطفوی همچنین از گسترش نگهداری از حیوانات در منازل و آپارتمان‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: در این خصوص نیز باید تدابیر ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های متولی اتخاذ شود تا مشکلات و مسائل خاصی در آینده شاهد نباشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه از آمادگی این اداره کل برای برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها، این مهم به زودی اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه در طول یک سال گذشته تاکنون ۶۰۰ محتوا در زمینه‌های مختلف توسط کارگروه فضای مجازی تولید و منتشر شده است، افزود: این کارگروه نیازمند تعیین ردیف بودجه برای تامین هزینه‌هاست تا با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی مرکز رشد تولید محتوا در استان به منظور تربیت متخصصان این امر نیز نیازمند تامین اعتبار لازم هستیم.


☫ شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

خانه مطبوعات و رسانه های
استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا