اخبار
۱۳۹۹/۱۰/۲۰          زنگ خطر موج چهارم در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در جلسه ای که با حضور شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: آذربایجان غربی از لحاظ شیوع کرونا از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده و به وضعیت زرد رسیده است.

دکتر جواد آقازاده درباره هماهنگی بین بخشی در استان افزود: به منظور مدیریت بیماری کووید 19، هماهنگی و همکاری مطلوبی بین مسئولین و ارگان ها ایجاد شده است.

وی درباره موج های بیماری کرونا بیان کرد: تاکنون آذربایجان غربی 3 موج را پشت سر گذاشته است که تعداد بیماران بستری و فوتی در هر موج نسبت به موج قبلی 2 برابر افزایش یافته است. موج سوم، موج بسیار سهمگین و با خسارت جانی بیشتر بود. 

به گفته دکتر آقازاده، براساس بررسی‌های انجام یافته در آذربایجان غربی در موج سوم، شیوع بیماری 2و نیم برابر بیشتر از سایر استان ها بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره ساده انگاری ها افزود: پس از گذراندن هر موج، عادی انگاری و بی تفاوتی از جانب مسئولین و مردم ایجاد می شود.

دکتر آقازاده ضمن هشدار درباره روزهای آینده ابراز کرد: به دلیل اجتماعات و مراسم های برگزارشده به ویژه مراسم‌های شب یلدا، تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و همچنین بیماران بستری در استان رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: می بایست همه مردم و مسئولین تلاش کنیم تا وارد موج چهارم بیماری نشویم، زیرا براساس بررسی های اپیدمیولوژی در صورت ورود به موج چهارم بیماری، تعداد بیماران بستری تا 3 هزار و 200 نفر در استان افزایش خواهد یافت.

به گفته دکتر آقازاده، در حال حاضر بغیر از خوی که در وضعیت نارنجی است تمامی شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.


☫ شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

خانه مطوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا