اخبار
۱۳۹۹/۰۷/۱۲          آیین عزاداری اربعین حسینی در آذربایجان غربی با شکوه برگزار شود

امام جمعه ارومیه گفت: مراسم عزاداری و بزرگداشت روز اربعین با وجود شرایط خاص کرونا و با توجه به محرومیت از زیارت و پیاده روی اربعین باید برگزار شود.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه شورای اداری و آئین تودیع و معارفه امام شهرستان چالدران با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حضرت اباعبدالله علیه السلام و تسلیت این ایام اظهارکرد: عزاداری مراسم اربعین در اسلام مختص حضرت سیدالشهداء علیه السلام است و در مورد هیچیک از معصومین حتی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله مراسم اربعین نداریم و این مسئله نشان از اهمیت عمل حضرت اباعبدالله در روز عاشورا است.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری و بزرگداشت روز اربعین با وجود شرایط خاص کرونا و با توجه به محرومیت از زیارت و پیاده روی اربعین باید برگزار شده و در این مراسم از خداوند بخواهیم با رفع این بیماری زمینه زیارت حضرت را برایمان فراهم کند لذا لازم است در روز اربعین از زیارت اربعین غفلت نکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین آقایی گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی و دینی حجت الاسلام آقایی اثرات بسیار مهمی در شهرستان چالدران داشته اما متأسفانه بخاطر مشکلات شخصی بزرگوارانه درخواست تغییر امامت جمعه را داشت که امیدواریم در جایگاه دیگری فرصت خدمت بهتر به مردم را داشته باشد.

امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: از خداوند متعال شاکریم که حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده مسئولیت خطیر امامت جمعه این شهرستان را پذیرفت که امیدواریم مایه خیر و برکت و منشأ فعالیت‌های دینی و فرهنگی بیشتری در این شهر باشند.

وی در ادامه به بیان اهمیت برگزاری نماز جمعه پرداخت و گفت: اهمیت اقامه نماز جمعه در قرآن کریم بسیار زیاد است لذا این فریضه در زمان حضور معصوم واجب عینی بوده و باید همه مردم در نماز جمعه حضور داشته باشند ولی امروز که از نعمت حضور امام معصوم محرومیم حضور در نماز جمعه واجب کفایی است اما با توجه به اهمیت این فریضه مؤمنین باید به گونه‌ای در این فریضه حضور پیدا کنند که همه مردم بدانند در حال رفتن به نماز جمعه است.

قریشی خاطر نشان کرد: مسئول فرهنگی در هر شهر امام جمعه شهر است لذا همه مسئولین و مردم باید همراه امام جمعه باشند و با کمک به ایشان مباحث فرهنگی شهر را توسعه دهند و همه باید از امام جمعه در حوزه فرهنگ تبعیت کنند.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نماز جمعه گفت: مقام معظم رهبری نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر عنوان کرده‌اند لذا باید همه مردم در این مسیر تلاش کنند و نقش امام جمعه در این مسئله محوری و بسیار مهم است.

امام جمعه ارومیه به اهمیت وجود وحدت و اتفاق در بین مردم و مسئولین پرداخت و گفت: وحدت امر بسیار مهمی است و باید همه مردم و مسئولین وحدت و صمیمیت را در بین خود تقویت کنند در استان وحدت و همدلی بی نظیری وجود دارد که باید ضمن حفظ این وحدت، صمیمیت و همکاری را در بین خود تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: وجود امام جمعه محور وحدت و یکدلی در جامعه است لذا اگر مردم وحدت خود را حول محور امام جمعه حفظ نمایند یقیناً لطف الهی در این شرایط شامل حال مردم خواهد بود.

در خاتمه با قدردانی ازحجت الاسلام ناصر آقایی، حجت الاسلام محمدزاده به عنوان امام جمعه جدید چالدران معرفی شد.

 

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی

 

خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا