اخبار
۱۳۹۹/۰۶/۰۳          رهبر انقلاب به دولت: با مردم مستقیم حرف بزنید

رهبر انقلاب در دیدار تصویری امروز با دولت : با مردم مستقیم حرف بزنید تا آنجایی که ممکن است؛ این روزها محدودیت هست لکن از طریق تلویزیون و با تماس‌های رودررو با مردم برای آنها توضیح بدهید. هم دستاوردها را بگویید، هم تنگناها را؛ هم آنچه را که توانستید انجام بدهید را بگویید، هم آنچه را که باید انجام می‌دادید و انجام نشده است.

کاری کنید با نام نیک از شما یاد کنند

از امروز سال آخر دولت شروع می‌شود. این آخرین فرصت شما برای کار کردن است. این‌جور نباید تصور کرد که یک سال چیزی نیست؛ نه یک سال خیلی زمان است. یک سال یعنی سه‌ تا صد روز به اضافه‌ یک ۶۵ روز؛ زمان کمی برای کار نیست.

به‌هیچ وجه نباید به چشم وقت اضافی به سال آخر نگاه کرد.  بعضی کارهای اساسی در دولت شما ممکن است جواب ندهد اما برای دولت بعد به یادگار بگذارید. بگذارید با نام نیک، با تشکر از شما یاد شود.

انتقاد از واردات گوشی لوکس آمریکایی

شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار صرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد. واردات بی‌رویه چیز خطرناکی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیازی به آن نیست.

معطل انتخابات فلان کشور نمانید

نباید برنامه‌ریزی اقتصادی معطل لغو تحریم‌ها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود. باید بنا را بر این گذاشت که تحریم‌ها به عنوان مثال تا ۱۰ سال دیگر ادامه دارد. بنابراین باید بر ظرفیت‌ها و امکانات داخلی تمرکز کرد.

مشکلات عجیب و غریب پایین‌دستی را وزرا سریع حل کنند

گاهی در بخش‌های پایین‌دستی ناهماهنگی‌های عجیب و غریبی هست. مثلاً در گزارش‌های خبری تلویزیون، یک کارخانه مصرف‌کننده‌ فولاد شکایت می‌کند که ورق فولاد را به من نمی‌دهند؛ ورق فولادی که در داخل تولید می‌شود. اگر وزیر مربوطه به محض دیدن این گزارش‌ها پیگیری کند، بسیاری از مشکلات ظرف مدت کوتاهی قابل حل است.

گلایه از خام‌فروشی سنگ و زعفران و خاک و خرما

خام فروشی در سنگ‌های معدنی قیمتی و فرآوری آنها در خارج و بازگرداندن به کشور با چندین برابر قیمت، فروش خاک جزیره هرمز، فرآوری نشدن زعفران جنوب خراسان و خرمای مناطق گرمسیری از جمله مواردی است که نشان می‌دهد باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد.

 

خانه مطبوعات و رسانه های

استان آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا