اخبار
۱۳۹۹/۰۴/۱۴          پیام تبریک و تقدیر روز قلم

زروز چهاردهم تير ماه به پيشنهاد انجمن قلم ايران و تصويب شوراي فرهنگ عمومي ، به عنوان ( روز قلم ) در تقويم رسمي کشور به ثبت رسيد.

سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند.» در جایی که خداوند، صاحب هستی به آفریده ای از آفریده های خود قسم یاد می کند، بشر در چه جایگاهی می تواند از ارج و منزلت آن سخن براند. در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا (ص) با مبدأ هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می آید، تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می کند: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت

ثبت وقایع تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بدون همراهی، همدلی، همت و مجاهدت اهالی و صاحبان قلم امکان‌پذیر نیست. نویسندگان و قلم بدستان و هر کسی که نقشی در پدید آوردن و خلق یک اثر دارد و فعالان حوزه مکتوب، قلم را با خلاقیت، اندیشه، هنر و عشق گره می‌زنند و می‌توانند با خلق آثار ماندگار بذر امید ، نشاط، همدلی و توسعه را در جامعه بکارند.

نیک می دانیم در شرایط کنونی اهل قلم و نویسندگان با مشکلات و مسائل زیادی مواجه هستند و از متولیان و مسوولان امر انتظار داریم برای حل و رفع مشکلات این قشر زحمتکش تلاش کنند و این مجموعه هم با تمام توان خود سعی می کند گام های موثری در مسیر ارتقای جایگاه نویسندگان و قلم بدستان جامعه هدف و اعضای خود در بین اصحاب مطبوعات بردارد.

۱۴ تیرماه «روز قلم» فرصتی مغتنم است تا همگان به مصداق «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» مراتب سپاس، تقدیر و قدرشناسی خود را تقدیم اهالی قلمی کنیم که بی‌ادعا و خالصانه در راستای توسعه و پیشرفت فرهنگی آذربایجان غربی گام برمی‌دارند و نقش بی‌بدیل‌شان بر کسی پوشیده نیست.

این روز را به تمامی نویسندگان، اهالی قلم و اصحاب محترم رسانه و قلم بدستان جامعه خبری تبریک گفته و امیدواریم بتوانیم قدردان گوشه‌ای از تلاش‌های بی‌شائبه نویسندگان و فعالین این حوزه باشیم.

هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های

استان آذربایجان غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا