اخبار
۱۳۹۹/۰۴/۱۱          روند ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی افزایشی است/ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تنها چاره قطع زنجیره انتقال

علی احمد آقاپور مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی در نهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای استان:

روز یک شنبه حدود ۱۳۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند و روز دوشنبه نیز این رقم به ۱۶۱ نفر رسیده که نشان از روند افزایشی ابتلایان به کرونا در استان دارد.

در کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که تنها استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از روند ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

با تمام راه های تبلیغی باید بر روی موضوعات استفاده از ماسک در تمامی امکان و رعایت فاصله اجتماعی تاکید گردد.

به صورت روزانه گزارش‌های مبنی بر برگزاری مجالس عروسی در باغات و مجالس عزا در خانه‌ها واصل می‌شود که باید برای جلوگیری از این موضوعات نیز کار کارشناسی صورت گرفته و مردم نسبت به عواقب این امور آگاه شوند.

با توجه به قرارگیری در فصل تابستان و تمایل مردم به سفر، باید در این خصوص نیز به مردم این هشدار داده شود که سفر یکی از دلایل انتقال ویروس کرونا بوده و در صورت عدم قطع این زنجیره انتقال نیز باید عواقب ماندگاری آن تا حداقل دو سال آینده را بپذیریم.

متاسفانه دیدگاه مردم طوری شده که نه گوششان موارد مربوط به کرونا را می‌شنود و نه چشمشان مشکلات موجود را می‌بیند. باید در این زمینه نیز با راهکارهای جدید نسبت به آگاهی‌ بخشی به مردم اهتمام ویژه داشته باشیم.

شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا