اخبار
۱۳۹۹/۰۴/۰۷          چند توصیه بهداشتی برای خانوارهای دارای بیمار کرونایی در منزل
  1. فرد مبتلا بایستی در اتاق جداگانه ای قرنطینه باشد
  2. ظرف و ظروف مورد استفاده ی ایشان یکبار مصرف بوده در غیر اینصورت بایستی با وایتکس نیم درصد گندزدایی شده و کاملا اختصاصی باشند.
  3. از تکاندن ملحفه و پتو و روبالش و لباس ایشان خودداری نموده و بایستی در دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد در لباسشویی حداقل بمدت ۳۰ دقیقه شستشو داده شوند.
  4. در ارتباطات بایستی هر دو طرف دارای ماسک بوده و حداقل فاصله دو متری رعایت شود.
  5. دادن مایعات گرم و دم کرده های گیاهی از جمله آویشن و زنجبیل و دارچین مفید بوده و حتی الامکان از خوراندن غذاهای چرب و سرخ کرده به بیمار خودداری نموده و بیشتر غذاهای آبکی و میوه جات مصرف شود.
  6. درصورت امکان سرویس بهداشتی بیمار جداگانه بوده در غیر اینصورت پس از هر بار استفاده با وایتکس نیم درصد کاملا گندزدایی شود.
  7. برای تهیه محلول وایتکس نیم درصد یک پیمانه وایتکس ۵ درصد با ۹ پیمانه آب سرد مخلوط کرده  و محلول آماده شده در صورت نگهداری در ظروف دربسته تا ۲۴ ساعت قابل مصرف بوده و پس از گذشت زمان مذکور باقیمانده آن دور ریخته  شود.
  8. هنگام تهیه و استفاده محلول وایتکس دستکش و ماسک استفاده نموده و درها و پنجره ها باز بوده و محل گندزدایی شده پس از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه ، دستمال کشی و یا آبکشی شود.
  9. حتی الامکان در و پنجره ها باز بوده و به جای روشن کردن کولر از تبادل هوای طبیعی استفاده شود.
  10. قدم زدن بیمار در هوای آزاد با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اشکالی ندارد.
  11. از وارد کردن استرس و اضطراب به بیمار و اطرافیان جدا خودداری نموده و مهیا نمودن شرایط شاد و خندان در منزل به بهبود سریع تر بیمار کمک می نماید.
  12. بیماری کووید ۱۹ هزار چهره بوده و علایم و شدت آن در افراد متفاوت بوده پس لطفا از مقایسه شرایط و حال و وضع بیماران بمنظور توجیه سهل انگاری ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، خودداری نمایید.
  13. در خاتمه خواهشمند است در راستای کنترل بیماری و خاموش شدن پاندمی  در جامعه به وظیفه انسانی خویش با رعایت پروتکل های بهداشتی عمل نموده و به عواقب بد و وخیم همه گیری با نگاهی به گذشته ی تلخ بیماریهای ویروسی از جمله پاندمی ۱۹۱۸ آنفلوانزای اسپانیایی با کشته شدن ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر در جهان در اثر این بیماری ، چند لحظه ای بیاندیشید.

انتهای پیام*/


دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا